تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3743841
شناسه : 3743841
تاریخ :
تجهیزات لازم برای VAR در ورزشگاه امام خمینی مستقر شده است اقتصاد ایران: رییس هیات فوتبال اسنان مرکزی گفت: تجهیزات لازم برای VAR در ورزشگاه امام خمینی (ره) مستقر شده و متخصصان امروز بررسی های فنی را انجام می دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و ذوب آهن در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر در فصل بیست و چهارم باید روز پنج شنبه ۲۵ مرداد در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک رو در روی هم قرار گیرند.

با توجه به وارد شدن سیستم‌های جدید کمک داور ویدئویی VAR به کشور، یکی از این سیستم‌ها در روزهای گذشته وارد اراک شد و بازی دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن با حضور VAR برگزار می‌شود.

محمدرضا غفاری رئیس هیأت فوتبال استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در رابطه با حضور سیستم VAR در ورزشگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: این سیستم به کمک فراوان مهدی تاج، مهدی محمدنبی و هدایت ممبینی (رئیس، نایب رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال) از گمرک ترخیص و بلافاصله وارد ورزشگاه امام خمینی (ره) شد و تمام تجهیزات لازم به آن هم در ورزشگاه مستقر شدند.

او ادامه داد: برای ارزیابی فنی از این سیستم امروز، بازی تدارکاتی برگزار می‌شود تا متخصصان در رابطه با آن نظر دهند.

غفاری در پاسخ به این سوال که آیا این سیستم در بازی‌های آلومینیوم هم به کار گرفته می‌شود یا خیر گفت: تصمیم این موضوع بر عهده فدراسیون فوتبال است و همین که این دستگاه در ورزشگاه امام خمینی (ره) مستقر شده با تلاش‌های شبانه روزی مسئولان فدراسیون بوده است. من اکنون نمی‌توانم بگویم که این دستگاه برای بازی‌های آلومینیوم هم استفاده می‌شود چون ممکن است دستگاه‌های موجود VAR در کشور به صورت چرخشی در دیدارهای لیگ برتر مورد استفاده قرار گیرند.

رئیس هیأت فوتبال استان مرکزی در رابطه با حضور تماشاگران برای این بازی گفت: هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده و قرار است امروز جلسه‌ای بین مسئولان ذی‌ربط برگزار تا تصمیم نهایی گرفته شود.