تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3743838
شناسه : 3743838
تاریخ :
ترس از خشونت‌ها همچنان انگلیس را فلج کرده است اقتصاد ایران: با وجود اینکه شدت ناآرامی‌ها و اعتراضات خشونت بار در انگلیس کمی فروکش کرده است اما صاحبان مشاغل و مردم این کشور همچنان در ترس و وحشت هستند و انجمن‌های تجاری زنگ خطر را به صدا در آورده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه ویرتشافتز ووخه در مطلبی به عواقب خشونت ها و ناآرامی های بیش از یک هفته اخیر در انگلیس بعد از حمله با سلاح سرد در این کشور که منجر به کشته شدن سه کودک شد اشاره کرده و نوشت: بیش از یک هفته است که ناآرامی های خشونت آمیز در خیابان های بریتانیا بیداد می کند. صاحبان مشاغل در مراکز شهر همچنان این احساس ترس را دارند. اکنون انجمن های آنها زنگ خطر را به صدا در می آورند.

انبوهی از شیشه‌های شکسته و آسیب های جدی به مغازه ها تصاویری از انگلیس در چند روز گذشته بودند که بسیار ترسناک هستند. خشونت در بسیاری از شهرها تشدید شده است که منجر به دستگیری صدها نفر و خسارت مالی هنگفت شده است.

هلن دیکینسون، رئیس انجمن خرده فروشی بریتانیا BRC در گفتگویی با روزنامه ویرتشافتز ووخه آلمان زنگ خطر را به صدا در آورده و در این باره گفته است: بسیاری از خرده فروشان می ترسند که کسب و کار و ایمنی آنها در معرض خطر غارت و خرابکاری قرار گیرد.

دیکینسون همچنین گفت که که اوضاع برای آن دسته از فعالان تجاری که قبلاً قربانی ناآرامی‌ها شده‌اند بدتر است. وی تاکید کرد : بعضی از اعضای انجمن ما روزهای خود را صرف پاک‌سازی آسیب‌ها می‌کنند، علاوه بر این، به‌دلیل این خشونت ها افراد کمتری جرأت می‌کردند به مراکز شهر بروند و تاجران روی حدود یک پنجم درآمد کمتر در این مناطق حساب می کردند.

انجمن خواربارفروشان انگلیس هم قبلاً یک قدم فراتر رفته است و از اعضای خود خواسته در صورت شک و تردید "احتیاط کنند" - یعنی مغازه‌های خود را بسته نگه دارند.

البته حداقل وضعیت در عصر چهارشنبه برای اولین بار در بیش از یک هفته تا حدودی فروکش کرد. با این همه ناظران و خرده فروشان برای سطح جدیدی از تشدید تنش ها آماده شده بودند. اما برخی اعتراضات ضد افراط گرایی در برخی مناطق نیروی مقاومتی در برابر این ناآرامی ها ایجاد کرد.

دیانا جانسون، از مقامات پلیس انگلیس علیرغم تحولات دلگرم‌کننده، نمی‌خواست این موضوع را کاملاً روشن کند. وی در سخنانی به کانال خبری اسکای نیوز گفت، خوب بود که خشونت و جنایت چند روز گذشته تکرار نشد، اما اعلامیه هایی مبنی بر تظاهرات بیشتر راستگرایان افراطی همچنان وجود دارد.

کی‌یر استارمر، نخست وزیر انگلیس هم با توجه به ناآرامی‌های چند روز اخیر در سراسر این کشور پنج شنبه شب هم از نیروهای پلیس خواست همچنان در حالت آماده باش باقی بمانند.

بیش از یک هفته است که خشونت‌ها و ناآرامی‌های گسترده‌ای بعد از حمله با سلاح سرد که منجر به کشته شدن سه کودک شد در سراسر انگلیس شکل گرفته است. معترضان به نیروهای امنیتی، پناهگاه‌های پناهجویان و مساجد حمله کردند. در جریان این درگیری‌ها خودروها و ساختمان‌ها به آتش کشیده شد و افسران پلیس مجروح شدند.

کی‌یر استارمر در واقع می‌خواست به تعطیلات برود. مبارزات انتخاباتی که با پیروزی آشکار حزب کارگر او به پایان رسید، طاقت فرسا بود. اما استارمر مجبور شد تعطیلات خود را به تعویق بیاندازد - و در عوض کشورش را از وضعیت اضطراری آزاد کند.

نخست وزیر انگلیس این روزها با ناآرامی‌هایی مواجه است که کشورش در بیش از یک دهه گذشته شاهد آن نبوده است. انگلیسی‌ها هنوز درک وقایع چند روز گذشته را دشوار می‌دانند.

این ناآرامی‌ها پس از آن آغاز شد که دوشنبه گذشته یک جوان 17 ساله در یک مراسم در شهر ساحلی ساوتپورت در شمال انگلیس سه دختر را کشت و ده کودک را با چاقو به شدت مجروح کرد. سپس گزارشی دروغ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه عامل این حمله یک پناهجوی به زعم غربی‌ها اسلام گرای افراطی است. در واقع، این مرد در ولز به دنیا آمد، والدینش مسیحی هستند و اهل رواندا هستند.

انتهای پیام/