تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3743836
شناسه : 3743836
تاریخ :
۱۰۰ کشته در حمله جدید اسرائیل به آوارگان غزه اقتصاد ایران: ۱۰۰ نفر در حمله اسرائیل به محل اسکان آوارگان غزه کشته شدند‌.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

عصر ایران: ۱۰۰ نفر در حمله اسرائیل به محل اسکان آوارگان غزه کشته شدند‌. به نقل از الجزیره، کشته ها افراد غیرنظامی هستند که در یک مدرسه پناه گرفته بودند. شمار زیادی زن و کودک میان آنها دیده می شود.

در این حمله بامدادی، یک مدرسه به نام "التابعین" در مرکز شهر غزه مورد هدف بمباران ارتش اسرائیل قرار گرفت. این مدرسه به محل اسکان آوارگان غزه تبدیل شده است. حمله در بامداد امروز شنبه و در زمان اذان صبح صورت گرفت. به همین دلیل شمار قربانیان افزایش یافت.

به دلیل شدت آتش سوزی و گستردگی کشتار، کار نیروهای امدادرسان و اورژانس در رسیدگی به زخمی ها و جمع آوری پیکر کشته شده ها با سختی بسیاری روبه رو شده است.

سخنگوی دفتر اطلاع رسانی دولت حماس  در غزه درباره این حمله گفت: حمله با سه موشک سنگین وزن انجام شد. اسرائیل از وجود آوارگان در ساختمان این مدرسه اطلاع داشت.

خبرنگار الجزیره نوشت این مدرسه بیش از ۲ هزار آواره از سراسر منطقه غزه را در خود جای داده است. این پنجمین محل اسکان آوارگان در غزه است که در ۲ هفته اخیر از سوی اسرائیل مورد هدف قرار می گیرد.

منابع محلی گفته اند آمار کشته ها افزایش می یابد. در این حادثه ده‌ها تن هم مفقود و زخمی شدند.

این برای چندمین باری است که ارتش اسرائیل به مراکز اسکان آوارگان و ساختمان مدرسه ها که به محل زندگی انبوه خانواده های بی پناه تبدیل شده حمله می کند.

ارتش اسرائیل حمله به غزه را از ۸ اکتبر / ۱۶ مهر گذشته شروع کرد و همچنان ادامه دارد. تاکنون بیش از ۳۹ هزار نفر در غزه در اثراین جنگ کشته شده اند که اکثر آنها غیرنظامیان ازجمله زنان و کودکان هستند.

ارتش اسرائیل هم اکنون منطقه غزه به مساحت کمتر از 400 کیلومترمربع و با جمعیت 2.3 میلیون نفری را در اشغال نظامی خود دارد. اهالی غزه به دلیل فشار ارتش اسرائیل، بارها مجبور شده اند شهرها ومناطق محل زندگی خود را ترک کنند و به مراکز اسکان آوارگان پناه ببرند.

100 کشته در حمله جدید اسرائیل به آوارگان غزه