تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3743835
شناسه : 3743835
تاریخ :
تقریباً تمام توسعه‌دهندگان نوا لانچر تعدیل شده‌اند اقتصاد ایران: غیر از توسعه‌دهنده‌ی اصلی Nova Launcher، اکنون همه‌ی کارکنان این پروژه تعدیل شده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

تقریباً همه‌ی اعضای تیم توسعه‌ی نوا لانچر (Nova Launcher) که ازجمله محبوب‌ترین لانچرهای اندروید به‌حساب می‌آید، تعدیل شده‌اند. درحال‌حاضر فقط یک توسعه‌دهنده‌ی تمام‌وقت به نام کوین بری، که درواقع بنیانگذار این لانچر است، روی آن کار می‌کند.

بری می‌گوید توسعه‌ی نوا لانچر ادامه دارد و او همچنان رهبری پروژه را برعهده خواهد داشت. البته براساس اعلام اعضای دیگر تیم توسعه که اکنون تعدیل شده‌اند، سرعت توسعه‌ی لانچر مذکور احتمالاً کاهش می‌یابد و بری نیز قبلاً اعلام کرده بود که مجبور است تعداد ویژگی‌های نسخه‌ی بعدی نوا لانچر را نسبت‌ به آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، محدود کند.

یکی از توسعه‌دهندگان تعدیل‌شده‌ی نوا لانچر به نام راب وینرایت می‌گوید: «بی‌شک با کاهش تعداد اعضای تیم، سرعت توسعه نیز کاهش خواهد یافت؛ اما برنامه‌ی کلی پروژه این است که انتشار به‌روزرسانی‌ها به‌ هر نحوی ادامه داشته باشد.»

Nova Launcher از سال‌ها قبل یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها میان طرفداران لانچرهای اندرویدی بوده است و امکانات شخصی‌سازی بسیار زیادی ارائه می‌دهد. شرکت Branch که در حوزه‌ی تحلیل داده‌های موبایل فعالیت دارد، در جولای ۲۰۲۲ (تیر و مرداد ۱۴۰۱) این اپلیکیشن را خریداری کرد.

مقالات مرتبط:
  • بهترین لانچرهای اندروید 2024
  • Apex در برابر Nova: مقایسه دو لانچر اندروید

به‌گفته‌ی کلیف وید، مسئول بخش ارتباط با مشتریان نوا لانچر، شرکت Branch درحال اخراج بیش‌ از ۱۰۰ نفر از کارکنان خود است و اکثر توسعه‌دهندگان نوا لانچر نیز در فهرست تعدیلی‌های این شرکت قرار دارند. وینرایت می‌گوید پیش‌ از این حدود ۱۲ نفر روی توسعه‌ی Nova کار می‌کردند.

بری درمورد اخراج توسعه‌دهنگان نوا لانچر می‌گوید تا چند سال به‌تنهایی روی توسعه‌ی این لانچر کار کرده است و بنابراین می‌تواند با شرایط کنونی همچنان به مسیر خود ادامه دهد.