تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743832
شناسه : 3743832
تاریخ :
نسل جدید نیازمند تقویت فکری و جهت‌دهی فرهنگی سازنده و به‌روز است اقتصاد ایران: اردبیل- رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: از ویژگی‌های دانشگاه الهام‌بخشی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی است از این رو نسل جدید نیازمند تقویت فکری و جهت‌دهی فرهنگی سازنده و به ‌روز است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسام رسولی پیش از ظهر شنبه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه محقق اردبیلی و جهاد دانشگاهی اردبیل، اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی و جهاد دانشگاهی استان اردبیل با هدف مشارکت و همکاری در برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و پژوهشی با رویکرد دانشجویی منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه ارتباطات و همکاری‌های فرهنگی میان جهاد دانشگاهی و دانشگاه محقق اردبیلی در سطح بالایی قرار دارد، تصریح کرد: اساساً مهمترین چالش امروز جامعه ما، چالش فرهنگی است و وجود مشکلات متعدد در جامعه ریشه در مسائل فرهنگی دارد که نهادهای علمی و فرهنگی باید برای رفع آن چاره‌اندیشی کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: معضل عدم تفاهم نظری در بین فعالان فرهنگی و تعدد سلیقه‌های فکری موجب عملکردهای متناقض در حوزه فرهنگی شده است.

رسولی از دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان مرکز سنجش سقف فکری فرهنگی در استان یاد کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های دانشگاه الهام‌بخشی آن در تمامی حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی بوده و آحاد جامعه انتظار دارند تا دانشگاه در بخش‌های مختلف نقش مؤثری ایفا کند چرا که نسل جدید نیازمند تقویت فکری و جهت‌دهی فرهنگی سازنده و به‌روز است.

وی با بیان اینکه همواره دانشگاه محقق اردبیلی در برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی جهاد دانشگاهی حضور و همکاری پررنگی داشته است، خاطرنشان کرد: با تفاهمات شکل گرفته در سال‌جاری شاهد اوج‌گیری همکاری‌ها خواهیم بود تا از ثمرات آن دانشجویان و جوانان منطقه بهره کافی را داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم اضافه کرد: رویدادهای نوآورانه و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی شکل مؤثر و قابل توجهی به خود بگیرد چرا که برنامه‌های جهاد دانشگاهی اغلب غیر کلیشه‌ای و به خلاء‌های فرهنگی می‌پردازد.

عباس فنی‌اصل با قدردانی از حمایت‌ها و همکاری‌های جهاد دانشگاهی در اجرای برنامه‌های فرهنگی با دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: توسعه ارتباطات مشترک معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی و جهاد دانشگاهی استان برای هر چه بهتر، قوی‌تر و با کیفیت‌تر شدن فعالیت‌های فرهنگی از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی از وجود استعدادهای دانشجویی ارزشمند در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و یادآور شد: شناسایی این استعدادها و به سبب آن رشد و تعالی آنها نیازمند ایجاد بستر مناسب است که این مهم با همکاری و تأمین بودجه مالی کافی فراهم خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی همچنین از جمله اهداف این تفاهم‌نامه را ایجاد زمینه‌های لازم برای کوتاه کردن مراحل، دقیق‌تر و با کیفیت‌تر شدن چاپ کتاب‌های دانشگاهی دانست و تصریح کرد: در حال حاضر رویدادهای متعدد نوآوری در جهاد دانشگاهی در حال اجرایی شدن است که در این رویدادها ایده‌های متعدد علمی و فرهنگی توسط دانشجویان فعال در انجمن‌های علمی دانشگاه محقق اردبیلی ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تقاهم‌نامه همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی و جهاد دانشگاهی استان اردبیل به منظور تسریع همکاری‌ها در حوزه متعدد از جمله آموزش‌های مهارتی، چاپ کتاب‌های علمی، برگزاری مسابقات سدید، مناظره دانشجویی و همکاری در جشنواره‌های فرهنگی با رویکرد بیشتر به انجمن‌های علمی و تشکل‌های دانشجویی منعقد شد.