تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3743738
شناسه : 3743738
تاریخ :
بیروت: توقف جنگ غزه کلید آرامش در جنوب لبنان است اقتصاد ایران: وزیر خارجه دولت موقت لبنان با اشاره به اینکه تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، عامل بی‌ثباتی در منطقه شده است تاکید کرد کشورهای غربی باید اسرائیل را برای توقف تجاوزات آن تحت فشار قرار دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان طی تماسی تلفنی با «مائورو ویرا» همتای برزیلی خود درباره اقدامات انجام شده برای توقف چرخه خشونت در لبنان غزه و کل منطقه که رژیم صهیونیستی عامل آن است، گفتگو کرد.

عبدالله بوحبیب با اشاره به بیانیه مشترک مصر، قطر و آمریکا برای از سرگیری مذاکرات مربوط به آتش بس در نوار غزه اظهار داشت: تجاوزات اسرائیل به غزه باید متوقف گردد و توقف جنگ غزه، کلید آرامش در جنوب لبنان خواهد بود.

این مقام لبنانی تصریح کرد: تجاوزات اسرائیل باید متوقف گردد تا منطقه به سمت یک جنگ گسترده کشیده نشود. در این میان غرب باید اسرائیل را برای توقف تجاوزات آن و کاهش تنش‌ها تحت فشار قرار دهد، نه اینکه فشارها صرفاً متوجه لبنان باشد.

بو حبیب در ادامه از مواضع برزیل در حمایت از لبنان و همبستگی با آن در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

از طرف دیگر وزیر خارجه برزیل نیز گفت که اسرائیل در تلاش برای تشدید تنش‌ها با لبنان و ایران است؛ زیرا نمی‌خواهد به توافق آتش بس در غزه برسد و جنایات نسل کشی که در غزه مرتکب می‌شود را متوقف سازد.

وی تاکید کرد که برزیل به همکاری و رایزنی نزدیک با دولت لبنان جهت رسیدن به آتش بس در جنوب ادامه خواهد داد.

پیش از این «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت موقت لبنان هم در واکنش به تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها و عملیات‌های تروریستی این رژیم اعلام کرد: جامعه بین‌المللی باید مسئولیت‌های خود را در قبال تجاوزات اسرائیل بر عهده گرفته و با همه قدرت، این رژیم را تحت فشار قرار داده و آن را مجبور به توقف تجاوزات و تهدیدات و اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی کند.

این مقام لبنانی تاکید کرد: ما هشدار می‌دهیم که اگر دشمن به بی‌عقلی و جنون جنایتکارانه خود ادامه دهد، اوضاع بدتر خواهد شد و اگر کشورهای مربوطه و کل جامعه جهانی برای مهار این جنون اسرائیل عجله نکنند وضعیت بدتر می‌شود. ما بر حق کامل خود برای انجام همه اقداماتی که به جلوگیری از تجاوزات دشمن اسرائیلی کمک می‌کند، تاکید داریم.

انتهای پیام/