تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3743721
شناسه : 3743721
تاریخ :
فروش چارتری بلیت پروازهای اربعین با نرخ های نجومی اقتصاد ایران: براساس اطلاعیه سازمان هواپیمایی بنا بود در بازه زمانی فروش بلیت‌های پرواز اربعین، بازار چارتر کنندگان تعلیق شود و قیمت‌ها براساس نرخ مصوب به فروش برسد اما مشاهدات چیز دیگری را نشان می دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و در این بازه زمانی بسیاری از عاشقان حسینی به نجف اشرف و بغداد سفر می‌کنند، بر همین اساس بناست پروازهای اربعین از ۲۴ مردادماه به صورت رسمی آغاز شود و پیش فروش بلیت پروازها با قیمت مصوب، یعنی بلیت رفت و برگشت از تهران به نجف و بغداد ۱۰ میلیون تومان و از مشهد به فرودگاه‌های نجف و بغداد نیز ۱۲ میلیون تومان در بازار عرضه شود.

همچنین بر اساس این گزارش بنا بود، پیش فروش بلیت‌های اربعین از روز شنبه، ۱۳ مردادماه توسط ۱۸ شرکت هواپیمایی در بازار به صورت تدریجی عرضه شود اما طبق بررسی‌های صورت گرفته تنها دو شرکت هوایی ایران‌ایر و ایران‌ایرتور فروش بلیت‌های اربعین خود را آغاز کرده بودند اما سوال اینجاست که دلیل عدم عرضه بلیت توسط دیگر شرکت‌های هوایی چیست؟

این گزارش حاکی است، بهای بلیت یک‌طرفه از استان‌های خراسان‌ها، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و برعکس حداکثر ۶ میلیون تومان تعیین شده و بهای بلیت یک‌طرفه از تهران و سایر استان‌های کشور (به استثنای استان‌های فوق‌الذکر) به بغداد یا نجف اشرف و برعکس، حداکثر پنج میلیون تومان تعیین شده است.

لازم به ذکر است، بازه زمانی پروازهای اربعین از ۲۴ مرداد الی ۹ شهریورماه تعیین شده و عرضه بلیت توسط شرکت‌های هواپیمایی با هدف مدیریت عرضه و در دسترس بودن بلیت در طول بازه زمانی اربعین به‌صورت پلکانی خواهد بود، در حالی که در تاریخ ۲۴ مردادماه بلیت یک‌طرفه از تهران به نجف به قیمت ۱۰ میلیون تومان در حال عرضه است.

فروش چارتری بلیت پروازهای اربعین، برخلاف ممنوعیت

از سوی دیگر سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور از ممنوعیت فروش بلیت چارتری در بازه زمانی اربعین خبر داد و اعلام کرد: همه قراردادهای چارتری بین شرکت‌های هواپیمایی و چارتر کنندگان در بازه زمانی اربعین به حالت تعلیق درآمده و فروش و صدور بلیت اربعین توسط چارتر کنندگان ممنوع است. اما بر اساس عکس زیر دو تخلف چشمگیر در بازار فروش بلیت‌های اربعین به چشم می‌خورد.

فروش چارتری بلیت پروازهای اربعین با نرخ های نجومی

بر اساس این گزارش، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز نسبت به سوداگران بازار فروش بلیت پروازهای اربعین تذکر جدی داد و گفت: «با گران‌فروشان بلیت پروازهای اربعین بدون تردید و ملاحظه برخورد خواهد شد. و هیچ شرکت هواپیمایی بدون مجوز سازمان هواپیمایی کشور حق فروش بلیت ندارد و ضمن نظارت کامل بر بازار فروش بلیت با سوداگران برخورد جدی شود.»؛ با توجه به تذکر وزیر راه و شهرسازی به نظر می‌رسد عده‌ای از سایت‌های فروش بلیت نسبت به این مساله بی‌تفاوت عمل می‌کنند.

آغاز فروش بلیت پروازهای اربعین ۲۱ ایرلاین از ۲۰ مردادماه

در همین راستا مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امروز (شنبه، ۲۰ مردادماه) تمام ایرلاین‌های فروش بلیت پروازهای اربعین را آغاز می‌کنند، گفت: ۴۰۰ هزار صندلی به صورت رفت و برگشت برای برقراری پروازهای اربعین در نظر گرفته شده که بناست توسط ۱۸ شرکت هواپیمایی انجام شود، البته شرکت‌های هوایی طی همین هفته به مرور زمان به محض دریافت مجوز فرآیند فروش بلیت را آغاز می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: بلیت پروازهای اربعین به صورت یکپارچه به فروش نخواهد رسید، بلکه به تدریج در درگاه‌های فروش در اختیار زائرین قرار می‌گیرد.

به گزارش مهر، با توجه به افزایش دمای هوا و کمبود بلیت سایر ناوگان‌ها از جمله اتوبوس و قطار بسیاری از مسافران تمایل دارند که از ناوگان هوایی برای سفر زیارتی اربعین خود استفاده کنند؛ بنابراین انتظار می‌رود روند فروش بلیت پروازهای اربعین هفته بهبود یابد تا زائرین بتوانند بلیت خریداری کنند.