تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3743702
شناسه : 3743702
تاریخ :
تکمیل سامانه املاک ملاکی مهم برای رای اعتماد به وزیر مسکن اقتصاد ایران: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً یکی از شاخص‌ها و مؤلفه‌هایی که وزیر راه و شهرسازی به پشتوانه آن رای اعتماد خواهد گرفت، تکمیل سامانه املاک و اسکان خواهد بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

عباس صوفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره اهمیت تکمیل سامانه املاک و اسکان در دولت چهاردهم، گفت: یکی از مهمترین موضوعات در بخش مسکن مسأله مربوط به جمع‌آوری داده‌های حوزه مسکن است. در مجلس قبل مصوب شد که سامانه املاک و اسکان محل تجمیع اطلاعات ملک و سکونتگاه خانواده‌ها در سراسر کشور باشد.

صوفی در ادامه افزود: افراد باید به صورت خوداظهاری اطلاعات ملک و زمین‌های خود را در این سامانه ثبت کنند و دستگاه‌های مختلف نیز باید اطلاعات خود را در اختیار سامانه املاک و اسکان قرار دهند. اما هر قانونی که در کشور ما تصویب شود قطعاً مقاومت‌هایی در برابر آن شکل می‌گیرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته این سامانه به تنهایی نمی‌تواند مشکل کمبود مسکن در کشور را حل کند چرا که در حال حاضر بین عرضه و تقاضای مسکن نوعی عدم تعادل وجود دارد اما این سامانه می‌تواند به شناسایی خانه‌های خالی کمک کند و مسیر عرضه بیشتر خانه‌های خالی به بازار تقاضا را افزایش دهد و به این وسیله ممکن است بتواند قیمت مسکن را در بازار بشکند.

صوفی در ادامه توضیح داد: برای تکمیل این سامانه نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی با سامانه املاک و اسکان و همچنین همراهی و همگامی مجلس و دولت هستیم تا این سامانه هرچه زودتر تکمیل شود. البته در مجلس بایستی اقداماتی برای نظارت بر اجرای این قانون نیز انجام شود و دستگاه‌هایی که اجرای این قانون را به تعویق انداخته و از اجرای آن استنکاف کرده‌اند نیز شناسایی و با آن‌ها برخورد شود.

نماینده همدان و فامنین در مجلس گفت: مجلس قطعاً در کنار این مسأله از بازو‌های نظارتی خودش خواهد خواست که بر این مسأله نظارت کنند و تکمیل این سامانه را از دستگاه‌های متولی بخواهند.

صوفی گفت: یکی از مهمترین مسائل در رای اعتماد دادن به وزیر راه و شهرسازی پیشنهادی دولت به مجلس حل و فصل نگرانی‌های مردم در حوزه مسکن است و باید این مسائل ملاک قرار می‌گیرد و قطعاً تکمیل این سامانه نیز یکی از مسائلی است که می‌تواند در رفع نگرانی‌های مردم در این حوزه کمک شایانی داشته باشد. قطعاً وزیر روی کار خواهد آمد و رای اعتماد از مجلس خواهد گرفت که اجرای سامانه املاک و اسکان در دستور کارش قرار داشته باشد.

انتهای پیام/