تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743691
شناسه : 3743691
تاریخ :
شناسایی ۸۰۰ پرونده تخلفات مخفی اراضی در استان گلستان اقتصاد ایران: گرگان- رییس کل دادگستری گلستان از کشف ۸۰۰ پرونده تخلف امور اراضی استان و اعلام جرم برای ۴ نفر از کارکنان اداره کل امور اراضی خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: متهمان پرونده‌های مربوط به تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی را برای تعقیب قضائی به دادسرا ارسال نمی‌کردند تا این تغییر کاربری از تعقیب کیفری مصون مانده و مشمول مرور زمان کیفری شوند.

وی ادامه داد: متخلفان در یکی دیگر از اقدامات مجرمانه خود، آرای احکام قطعی قلع و قمع بناهای غیرمجاز و یا تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی را، صوری اجرا و صورتجلسه می‌کردند و به این ترتیب پرونده متخلفان بسته می‌شد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وقوع این تخلفات، دادستان مرکز استان به این موضوع ورود کرد و در بازرسی از امور اراضی یکی از شهرستان‌های استان، ۸۰۰ پرونده‌ی مخفی شده، کشف شد.

آسیابی گفت: برای ۴ نفر از کارکنان امور اراضی استان اعلام جرم شده است که ۲ نفر آنها از مدیران سابق امور اراضی این شهرستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: پرونده در دادسرا تشکیل شده و تحقیقات ادامه دارد.