تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743665
شناسه : 3743665
تاریخ :
میزان محکومیت پرونده‌های تعزیراتی کردستان ۵۰ درصد افزایش یافت اقتصاد ایران: سنندج_مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت:میزان محکومیت مالی پرونده‌های ارسالی به تعزیرات کردستان درچهارماه اول امسال هزارو ۳۰میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰درصد افزایش دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رحیمیان صبح شنبه در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: تعزیرات حکومتی در بازار رسالتی به‌عنوان بازرسی ندارد و به عنوان دستگاه نظارتی مطالبه‌گر است.

وی با بیان اینکه نظارت بازار برعهده جهاد کشاورزی، صمت و اتاق اصناف است، افزود: این ادارات رسالت بازرسی و ارسال پرونده به تعزیرات حکومتی را دارند و صدور حکم و اجرای آن رسالت این نهاد حکومتی است.

بیشترین میزان محکومیت مالی مربوط به پرونده‌های قاچاق است

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان به میزان محکومتی چهار ماه اول سالجاری پرداخت و با اشاره به اینکه بیشترین میزان محکومیت مالی مربوط به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز است، اعلام کرد: در بحث کالا و خدمات ۷۸ میلیارد، در زمینه بهداشت و درمان چهار میلیارد ریال و در بحث قاچاق کالا و ارز نیز بیش از ۹۴ میلیارد ریال در سطح استان محکومیت داشته‌ایم.

رحیمیان کل میزان محکومیت مالی در چهار ماهه اول امسال را هزار و ۳۰ میلیارد ریال برشمرد و اضافه کرد: در مدت مشابه سال قبل میزان محکومیت مالی در استان ۶۸۶ میلیارد ریال بوده است که امسال میزان محکومیت‌ها ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: میزان محکومیت پرونده‌های تعزیراتی در حوزه کالا و خدمات امسال نسبت به سال قبل هشتاد درصد کاهش، پرونده‌های بهداشت و درمان ۶۱ درصد رشد و میزان محکومیت پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در چهار ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲۳ درصد رشد داشته است.

ارسال ۱۱۸۰ پرونده از سوی صمت کردستان به تعزیرات

وی افزود: امسال در مدت زمان یاد شده از سوی اتاق اصناف استان ۳۳۹ پرونده، از سوی صمت هزار و ۱۸۰ پرونده و از سوی جهاد کشاورزی چهار پرونده داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در چهار ماه اول امسال از سوی بهداشت و درمان نیز ۹۲ پرونده، در حوزه قاچاق کالا و ارز هزار و ۲۴۱ پرونده، و در حوزه قاچاق کالا و خدمات هزار و ۸۵۳ پرونده برای تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان یادآور شد: بازرسی‌های واحدهای نانوایی و خبازی‌ها رضایت‌بخش نیست و اتحادیه خبازان باید مراقب کم فروشی، گرانفروشی و عرضه نان باکیفیت از سوی نانوایی‌ها باشند.

آمادگی تعزیرات حکومتی برای بررسی پرونده تخلفات به صورت روزانه

رحیمیان عنوان کرد: تعزیرات حکومتی روزانه آماده بررسی پرونده تخلفات و صدور احکام و اجرای آن است و پرونده تمامی تخلفات در بخش‌های مختلف بررسی می‌شود.

وی یکی از مطالبات مردم در سالیان گذشته تاکنون را ورود به بحث اجاره بها اعلام کرد و گفت: در دو سال اخیر اقداماتی از سوی دولت انجام شد و براساس آن قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، قانون ساماندهی بازار زمین مسکن و اجاره بها امسال تصویب شده است.

تعزیرات به پرونده‌های بازار زمین مسکن و اجاره بها ورود می‌کند

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان بیان کرد: تعزیرات حکومتی می‌تواند به پرونده‌های بازار زمین مسکن و اجاره بها ورود کند اما تاکنون پرونده‌ای از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی ارسال نشده است ضمن اینکه اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نیز می‌تواند در این زمینه فعالیت کند.

رحیمیان اذعان کرد: تخلفات تحت عنوان افزایش نرخ بهای سالانه توسط موجر بررسی می‌شود.

اجرای طرح اربعین در مرز باشماق

وی با بیان اینکه از پانزدهم مرداد تا نهم شهریورماه طرح اربعین را اجرا می‌کنیم، افزود: براساس اجرای این طرح نماینده تعزیرات در مرز باشماق مستقر و شکایات زائران بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: شکایات زائران در حوزه گرانفروشی و هرگونه تخلف مشهود در زمینه فروش ارز و ارائه خدمات در ایام اربعین نیز با تشکیل پرونده و صدور حکم بررسی می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال‌جاری تاکنون هیچ پرونده تخلفی از واحدهای صنعتی و تولیدی به تعزیرات حکومتی استان ارسال نشده است.