تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743656
شناسه : 3743656
تاریخ :
امروز مسکن اولویت اول همدان است/ خبرنگاران مشکلات را مطالبه کنند اقتصاد ایران: همدان- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مسکن بزرگترین مشکل و معضل همدان بوده و امسال برای ما سال مسکن و اولویت اول است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا حاجی‌بابایی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با بیان اینکه امسال سال مسکن است، اظهار کرد: در تمام این سال‌ها فریاد زدیم که باید طرح جامع شهر همدان مصوب شد و باید حریم شهر همدان گسترش پیدا کند و تا زمانی که زمین به محدوده شهر همدان اضافه نشود در سال‌های آینده هم قیمت مسکن و اجاره‌خانه کاهش پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: همدان باید گسترش پیدا کند و تنها عامل گرانی مسکن کوچک بودن حریم شهر است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح‌های مسکن گفت: در پروژه ۶۹۰ واحد ما با کسانی مواجه بودیم که توان پرداخت آورده را نداشتند و پروژه خوابیده بود که بنده ۲۰۰ میلیارد تومان از صندوق ملی مسکن برای راه‌اندازی مجدد این پروژه اعتبار گرفتم.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم تا زمین‌های ۲۰۰ متری در اختیار چند خانواده قرار دهیم تا خانه‌های چند طبقه بسازند حتی به دنبال خانواده‌های ویلایی نیز هستیم که هر به فراخور نیاز برای خود خانه بسازد.

وی با اشاره به پیگیری به جد پروژه‌های مسکن همدان بیان کرد: پیگیر تکمیل ۱۱ هزار پروژه مسکن شهرک پرواز همدان در دولت جدید خواهیم بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اعتقاد داریم تا ۳ هزار هکتار به محدوده شهر همدان اضافه نشود مشکل مسکن حل نخواهد شد متأسفانه محدودی شهری ما از شهر یزد و کاشان و خیلی از شهرها نیز کمتر است و این به همدان و مردم ضربه وارد کرده است.

حاجی‌بابایی با اشاره به بازگشت جشنواره تئاتر به همدان گفت: ۳ بار در گذشته من رسماً این جشنواره را به همدان بازگرداندم اما آقایان نگذاشتند امسال هم این جشنواره به اردکان یزد برده شده بود که تمام تلاش خود را انجام دادیم تا مجدد این جشنواره به همدان بازگشت.

وی افزود: باید از تمام این ظرفیت‌ها برای رشد و معرفی همدان به عنوان پایتخت گردشگری و معرفی ثبت جهانی هگمتانه استفاده کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین با بیان اینکه خبرنگاران مطالبه‌گر باشند، گفت: من از هیچ‌گونه انتقاد نسبت به خودم ناراحت نمی‌شوم حتی حاضرم ساعت‌ها با منتقد و مخالف خودم صحبت کنم بالاخره یا قانع می‌شوم یا طرف مقابل را قانع می‌کنم.

وی افزود: این نشست‌های هم‌اندیشی به ما کمک می‌کند تا خلع رسانه بین دفتر نمایندگان استان برطرف شود و من از خبرنگاران می‌خواهم تا می‌توانند مطالبه و انتقاد کنند تا ما بتوانیم با کمک آنها مشکلات را حل کنیم.