تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743652
شناسه : 3743652
تاریخ :
آقایان باید امروز پاسخگوی گرانی مسکن و اجاره‌بها در همدان باشند اقتصاد ایران: همدان- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: آقایانی که سال ۱۳۹۸ جلوی طرح جامع شهر را گرفتند امروز باید پاسخگوی گرانی مسکن و اجاره‌بها در همدان باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس صوفی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با اشاره به مشکل گرانی مسکن و اجاره بها اظهار کرد: باید بپذیریم امروز یکی از معضلات اصلی مردم همدان گرانی قیمت مسکن و افزایش بی‌ضابطه اجاره‌خانه‌ها بوده که باعث به وجود آمدن مشکلات فراوانی برای خانواده‌ها شده است.

وی افزود: سال ۹۸ زمانی که در مدیریت شهری همدان حضور داشتم طرح جامع شهری همدان آماده شده بود که اجازه می‌داد به حریم شهر افزوده شود اما عده‌ای جلوی این طرح را گرفتند که امروز باید پاسخگوی به وجود آمدن معضل گرانی مسکن و اجاره بها باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در آن زمان قیمت هر مترمربع ساخت مسکن ۴ و نیم میلیون تومان بود اما امروز این قیمت به بالای ۱۲ میلیون تومان رسیده است.

صوفی خاطرنشان کرد: در آن مقطع فرد با وام ۳۵۰ میلیون تومانی صاحب خانه می‌شد اما امروز برای همین طرح‌های مسکن هم یک و نیم میلیارد هزینه تمام شده ساخت یک آپارتمان با متراژ پایین است.

جلوی ساخت شهر جدید کنار سایت دفع زباله را خواهیم گرفت

وی با بیان اینکه با تمام توان برای حل مشکل مسکن در همدان تلاش خواهیم کرد، بیان کرد: زمین‌های خوبی در همدان برای واگذاری برای طرح‌های مسکن وجود دارد، شهرداری همدان و مسکن و شهرسازی زمین‌هایی دارند ما نه باید به دنبال اجرای یک شهر با نام حورا یا اکباتانا در کنار مرکز دفع‌زباله باشیم که فردا با چالش‌های بد بهداشتی و زیست‌محیطی برای مردم مواجهه شویم.

آقایان باید امروز پاسخگوی گرانی مسکن و اجاره‌بها در همدان باشند


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: زمین باغ میوه شهرداری که در کنار فرودگاه همدان به پروژه ۱۱ هزار واحدی شهرک پرواز اختصاص پیدا کرده مکان خوبی است که در گذشته قرار بود به محور گردشگری شهر تبدیل شود.

وی با اشاره به توقف ساخت پروژه شهرک پرواز گفت: حادثه ناگوار شهادت رئیس جمهور باعث شد ما با جا به جایی دولت مواجهه شویم و بانک مسکن اعتبار وامی به پیمانکاران این پروژه اختصاص ندهد.

صوفی خاطرنشان کرد: امیدواریم به زودی با معرفی هیئت دولت و وزیر مسکن و شهرسازی این بلاتکلیفی برطرف شود و پروژه شهرک پرواز از سرگرفته شود.

در انتخاب مدیران توانمند برای استان همدان دخالت خواهم کرد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب استاندار و مدیران دستگاه‌های استان همدان بیان کرد: تلاش می‌کنیم یک استاندار توانمند برای استان همدان در دولت معرفی شود همچنین در جهت انتخاب مدیران توانمند در انتخاب مدیران دخالت می‌کنیم.

صوفی افزود: اینکه پرسیده می‌شود آیا در انتخاب مدیران نمایندگان دخالت می‌کنند یا خیر؟ اینگونه پاسخ می‌دهم بله دخالت می‌کنیم چون قرار نیست هر فردی با توان ضعیف برای دستگاه‌های استان انتخاب شود در انتها خروجی کار عقب ماندگی استان همدان شود همانطور که در مسکن و اشتغال امروز شاهد آن هستیم، دخالت می‌کنیم اما ما کسی را معرفی و تحمیل نخواهیم کرد فقط نخواهیم گذاشت افراد ضعیف دستگاه‌های استان را به دست بگیرند.

آقایان باید امروز پاسخگوی گرانی مسکن و اجاره‌بها در همدان باشند



وی با اشاره به موضوع راه‌آهن و فرودگاه همدان بیان کرد: چندین و چند جلسه متوالی برای فرودگاه همدان گذاشتیم، ماهاتیر محمد معمار مالزی نوین در یک جا گفت صدای موتور هواپیما از صدای آب برای توسعه یک کشور مهم‌تر است ما تمام تلاش خود را کردیم به هر شیوه‌ای فرودگاه همدان را فعال کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چند سال فرودگاه همدان در خواب بود و وسایل آن را به کرمان و کرمانشاه و سایر استان‌ها فرستاده بودند اما با رایزنی‌ها به زودی پرواز همدان_تهران، همدان_مشهد، همدان_کیش و همدان_نجف فعال خواهد شد.

صوفی با بیان اینکه اعتقاد داریم سیستم حمل و نقل فرودگاهی و ریلی باعث توسعه یک استان خواهد شد، گفت: در بحث قطار نیز جلسات متعددی برگزار کردیم تا مشکل کمبود بلیط قطار همدان_مشهد را برطرف کنیم.

وی افزود: در بحث بهسازی اتوبان همدان_تهران و سایر ورودی و خروجی‌های شهر نیز به دنبال برطرف کردن مشکلات هستیم.

آقایان باید امروز پاسخگوی گرانی مسکن و اجاره‌بها در همدان باشند



صوفی با اشاره به مشکلات ورزش همدان و تیم فوتبال پاس بیان کرد: بارها اعلام کردیم که تیم فوتبال پاس باید ساختار داشته باشد و در طی تمام سال‌های حضور این تیم در همدان از یک ساختار بی‌بهره بوده است.

وی افزود: در بحث ورزش مسائل مالی از اهمیت بالایی برخوردار است اگر اصفهان، خوزستان و کرمان در بحث ورزش و فوتبال توانمند هستند پشتوانه‌های مالی فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان، صنایع فولاد خوزستان و صنایع مس کرمان پشتوانه مالی آنها بوده‌اند در بحث ورزش قهرمانی ما هم همینطور مدیرکل ورزش ما برای خرید یک لاستیک دوچرخه برای ورزشکار خود دچار مشکل است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همدلی در نمایندگان استان گفت: امروز با همدلی که در بین مجمع نمایندگان استان همدان وجود دارد می‌تواند مشکلات شهر را برطرف کرد.

وی افزود: رسانه نقش کلیدی و اساسی در این راه دارند و باید مطالبه‌گر باشد به طور مثال در بحث مشکل مسکن باید هر روز تمام رسانه مطالبه کنند و از استاندار، مدیران استان و ما نمایندگان حل مشکل این معضلات را بخواهند.

صوفی با اشاره به تسریع در رسیدگی به لایحه نظام صنفی رسانه‌ای بیان کرد: این قول به تمام رسانه‌ها می‌دهم که ما دغدغه قشر زحمتکش خبرنگاران را داریم و در رأی اعتماد به وزیر جدید ارشاد اولین مطالبه ما تسریع در رسیدگی به لایحه نظام صنفی رسانه‌ای است.

وی افزود: برای اولین بار در تاریخ همدان نشست هم‌اندیشی دو نماینده مجلس این شهر برای بیان نقطه نظرات خبرنگاران برای توسعه شهر برگزار شد تا بتوانیم در کنار جامعه خبری در جهت توسعه پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین قدم‌های بزرگی برداریم.