تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743612
شناسه : 3743612
تاریخ :
توسعه روستا از مسیر اجرای قانون جوانی جمعیت می گذرد اقتصاد ایران: رشت- مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: توسعه روستا از مسیر اجرای قانون جوانی جمعیت می گذرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۰ شاخص تهیه و بازنگری طرح‌های هادی روستایی ۹۷ درصد بود با تهیه و بازنگری تعداد ۴۵۸ طرح هادی در روستاهای استان این شاخص در حال حاضر به ۳/۹۸ درصد رسیده است.

وی با اشاره به سیاست‌های جمعیتی دولت برای ازدیاد جمعیت افزود: باید به تناسب این برنامه ریزی ها برای تأمین نیازهای اولیه مردم از جمله مسکن نیز واره اندیشی کنیم تا زمینه اجرای موفق این طرح فراهم شود.

دائمی با بیان اینکه راه توسعه روستا از مسیر اجرای قانون جوانی جمعیت می‌گذرد، تصریح کرد: کار روستا و کسب درآمد از زمین‌ها و باغ‌ها نیازمند نیروی کار و جمعیت فعال است و برای رسیدن به این مهم باید زمینه افزایش جمعیت را از طریق رشد موالید یا مهاجرت معکوس فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن در تلاش است با همکاری سایر ادارات و نهادهای ذی ربط زمینه اجرای قوانین بالا دستی را فراهم کرده و افزایش رفاه روستاییان را میسر کند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه طرح هادی روستایی در یک افق ۱۰ ساله تهیه می‌شود، ادامه داد: طرح هادی زمینه ساز توسعه روستاها است.

گفتنی است، روند تهیه و بازنگری طرح‌های هادی روستایی در برنامه هفتم توسعه کشور، بازنگری طرح هادی روستای پیرکلاچاه رشت، اراضی نهضت ملی مسکن در روستاها و ۲۸ پرونده اصلاح ضوابط مطرح و بررسی شده است.