تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3743608
شناسه : 3743608
تاریخ :
برای حضور در تیم‌ملی آمادگی ندارم/ قدرت آسیا شدن آسان نبود اقتصاد ایران: بازیکن سابق تیم ملی فوتسال بانوان گفت: قهرمانی در آسیا آسان نبود ما ۱۸ سال تلاش کردیم و در میادین متفاوت محک خوردیم که حالا به یکی از قدرت‌های مهم آسیا تبدیل شدیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

آرزو صدقیانی‌زاه بازیکن سابق تیم ملی فوتسال بانوان در گفت وگو با خبرنگار مهر، درخصوص ارزیابی خود از شرایط این روزهای تیم ملی برای حضور در بازی‌های داخل سالن آسیا که به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد، اظهار کرد: تیم ملی ایران اخیرا در یک تورنمنت حضور پیدا کرد که نتایج مورد قبولی را به دست نیاورد اما حضور در یک تورنمنت ملاک جدی برای محک و ارزیابی شرایط یک تیم نیست.

وی افزود: تیم ملی بعد از چندین سال دوری از میادین مهم بین المللی حالا چند رویداد حساس پیش‌رو دارد و باید به سرعت خودش را برای حضور موفق در آنها آماده کند. اردوهای تیم ملی در این مدت خیلی کم بود. یک جوانگرایی غیر اصولی هم انجام شد که می‌تواند در مسابقات مهم تبعات سنگینی برای تیم ملی به همراه داشته باشد.

ملی پوش سابق فوتسال بانوان با بیان اینکه فدراسیون باید هر چه سریعتر برای این تیم تصمیمات لازم را اتخاذ کند، گفت: قطعا این تیم برای موفقیت نیاز به تغییر دارد ولی این تغییرات لزوما مربوط به کادر فنی نمی‌شود. ببینید درست است که جوانگرایی خوب است اما باید اصولی انجام شود. تیم ملی در این برهه حساس نیاز به استفاده از بازیکنان با تجربه ولی با آمادگی خوب را دارد.

برای حضور در تیم‌ملی آمادگی ندارم/ قدرت آسیا شدن آسان نبود

صدقیانی‌زاه در پاسخ به این پرسش که شما از بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی بودید که بعد از آن قهرمانی‌ها از تیم ملی کنار گذاشته شدید، در صورت دعوت حاضرید مجدد به تیم ملی برگردید؟ گفت: شرایط من این روزها ایده ال نیست چون مدتی از میادین دور بودم و حتی یک جراحی داشتم ولی تعداد بازیکن با تجربه و آماده کم نداریم. مشکل اصلا حضور بازیکن‌های جوان نیست آنچه اهمیت دارد این است که کار اصولی پیش برود.

وی اضافه کرد: تیم ملی زمانی ضعیف شد که به یکباره ۷-۸ بازیکن خوب خود را آنهم نه با دلایل منطقی بلکه صرفا بخاطر بالا رفتن سن‌شان کنار گذاشت. این بازیکن‌ها سرمایه ایران بودند و جالبتر اینکه خود فدراسیون ۱۸ سال برای پرورش آنها هزینه صرف کرده بود. قهرمانی در آسیا آسان نبود. ما ۱۸ سال تلاش کردیم و در میادین متفاوت محک خوردیم که تبدیل شدیم به یکی از قدرت‌های مهم آسیا و حالا باید نگران نتیجه نگرفتن در رویدادی چون بازی‌های داخل سالن باشیم. قطعا بازیکن‌های باتجربه آماده در کنار بازیکن‌های جوان با استعداد می‌توانند به تیم کمک کنند و بهتر است این موضوعات مورد توجه فدراسیون قرار بگیرد.

این بازیکن فوتسال در ادامه در واکنش به اخبار منتشر شده در ارتباط با احتمال تغییر کادر فنی تیم گفت: نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم و نظری بدهم. قطعا فدراسیون باید تصمیم بگیرد اما از دید من تیم ملی نیاز دارد که یک مدیر فنی جدید را کنار خودش داشته باشد.

صدقیانی‌زاه در پایان درخصوص برنامه‌هایش برای فصل جدید لیگ گفت: هنوز با هیچ تیمی قرارداد ندارم ولی صحبت‌هایی با دو تیم داشتم که در مرحله نهایی شدن است.