تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3743607
شناسه : 3743607
تاریخ :
لزوم تعیین تکلیف مجوزهای کسب و کار، شفاف و سریع اقتصاد ایران: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تعیین تکلیف مجوزات کسب و کار در کشور بر اساس رعایت اصل شفافیت و رعایت حدود قانونی و تسریع در امور تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جعفر قادری گفت: باید فضای کسب و کار و اعطای مجوز برای صاحبان مشاغل توسعه یابد.

وی افزود: یکی از این بخش ها، اعطای مجوز به کسب و کارهای خانگی است. باید. کسب و کارها به چهار هزار و هشتصد و اندی مورد تقسیم شده اند. کسب و کارهای مجوز محور، کسب و کارهایی هستند که مرتبط به مسایل محیط زیستی، زمین و ملک، امنیت غذایی و حوزه مالی و... هستند که قطعا باید نظارت بیشتری در آن خصوص اعمال شود.

نائب‌ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: در خصوص کسب و کارهای خانگی دلیلی برای محدودیت اعطای مجوز وجود ندارد. اگر کسی می خواهد فعالیت تعویض روغنی و... داشته باشد باید شرایط مشخص شود و اگر فردی شرایط را مهیا کرد باید بلافاصله برای وی پروانه صادر شود.

وی تصریح کرد: پس از تصویب قوانین این حوزه خوشبختانه بسیاری از مشکلات کسب و کار در این حوزه از بین رفته است. در کسب و کارهای مجوز محور نیز با توجه به شرایط خاص مشاغل و قوانین ارایه شده باید جواب قاطع مثبت و منفی به آنها به سرعت داده شود و تکلیف فعال اقتصادی به شکل شفاف مشخص باشد.

قادری بیان کرد: اعطای مجوز مجتمع های بین راهی مرتبط به محیط زیست و منابع طبیعی است و با توجه به اینکه این مجتمع ها در زمین های دولتی واقع شده است نیازمند محدودیت های خاص است که تا کسب و کارها از رونق نیفتد.

انتهای پیام/