تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3743592
شناسه : 3743592
تاریخ :
ورزشگاه سومی برای تیم ملی فوتبال وجود ندارد اقتصاد ایران: فدراسیون فوتبال ایران دو ورزشگاه خود برای برگزاری بازی رسمی تیم ملی مقابل قرقیزستان را اعلام کرده است و امکان تغییر وجود ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران ۲۲ خرداد سال جاری آخرین میزبانی رسمی خود را مقابل ازبکستان در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ برگزار کرد. در همان دیدار افسران امنیتی و اجرایی AFC هشدار جدی بابت عدم برگزاری بازی‌های رسمی بین‌المللی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی را به دلیل مشکلات متعدد اعلام کردند.

همین اتفاق باعث شد تا مدیران فدراسیون فوتبال و در رأس آنها مهدی تاج روی استانداردسازی ورزشگاه‌ها پافشاری کرده تا بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر به همراه بازی‌های رسمی فشرده ملی در دور نهایی انتخابی جام جهانی و بازی‌های باشگاهی لیگ نخبگان آسیا طبق همین استانداردهای AFC برگزار شود.

همین موضوع باعث شد تا استادیوم آزادی پروژه مرمت خود را با چند سال تأخیر آغاز کند و تصمیم گرفته شود راه پر پیچ و خم بازسازی این ورزشگاه ظرف مدت چند ماه طی شود.

با این حال ورزشگاه آزادی به دلیل عملیات گسترده عمرانی کمترین شانس را برای میزبانی از تیم ملی ایران در دیدار ۱۵ شهریور مقابل قرقیزستان در هفته نخست دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ خواهد داشت. از این رو فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران ناچار بود ورزشگاه دوم خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کند که پس از بررسی‌های صورت گرفته از ابعاد مختلف تصمیم به انتخاب ورزشگاه نقش جهان اضفهان گرفته شد.

این در حالی است که چمن ورزشگاه نقش جهان به هیچ عنوان شرایط مطلوبی برای میزبانی ندارد که این موضوع در بازدید میدانی امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران نیز تأیید شد. قلعه نویی سپس از ورزشگاه فولادشهر اصفهان بازدید کرد که شرایط مطلوبی برای برگزاری بازی دارد اما به دلیل برخی مشکلات مربوط به ورود و خروج هواداران و همچنین برخی مغایرت‌های کوچک با استانداردهای AFC از سوی فدراسیون فوتبال ایران معرفی نشد.

همچنین تیم‌های ملی حاضر در رقابت‌های نهایی انتخابی جام جهانی تنها مجاز به انتخاب دو استادیوم برای میزبانی هستند و نمی‌توانند ورزشگاه سوم را به عنوان استادیوم در حالت آماده باش قرار دهند.

از این رو تیم ملی ایران باید بازی خود مقابل قرقیزستان را در یکی از دو ورزشگاه آزادی تهران یا نقش جهان اصفهان برگزار کرده و گزینه سوم دیگری وجود ندارد.