تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743574
شناسه : 3743574
تاریخ :
نگاه بغض آمیز مانع از توسعه نیر شده است اقتصاد ایران: نیر_ امام جمعه شهرستان نیر گفت: نگاه بغض آمیز به شهرستان نیر مانع توسعه این منطقه گردشگری همپای سرعین شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام آیت الله نعمتی شامگاه جمعه در نشست با جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران در نیر اظهار کرد: شهرستان نیر دارای آب‌های گرم و چشمه‌های بی نظیری است که در سطح کشور نمونه و نظیر آن را نداریم به طوری که در روستای گلستان، سقزچی، ولیعصر و قره شیران و خود نیر چشمه‌های جوشان آب گرم و سرد طراوت خاصی به این منطقه بخشیده است.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین آبدرمانی کشور و استان اردبیل در نیر در حال احداث است که ضرورت دارد مسئولان بخش خصوصی و سرمایه گذار این پروژه را کمک کنند تا این مجتمع آبدرمانی عظیم در دروازه ورودی شمالغرب پذیرای گردشگران و مسافران متعدد شود.

امام جمعه نیر با انتقاد از برخی نگاه‌های بغض آمیز به توسعه نیر گفت: سرعین و نیر دو بازوی جدانشدنی گردشگری استان اردبیل هستند و نیر در کنار سرعین و سرعین نیز در کنار نیر می‌تواند ظرفیت عظیم برای حضور میلیونی گردشگران داخلی و خارجی باشد.

حجت الاسلام نعمتی افزود: غار گلستان – شیران به طول ۱۱ کیلومتر از غارهای عجیب شمالغرب محسوب می‌شود که متأسفانه احیا، مرمت و جذب گردشگر به این منطقه مغفول مانده و همین نگاه بغض آمیز به شهرستان مانع از معرفی چنین ظرفیت‌هایی شده است.

وی گفت: مسئولان استانی باید دروازه ورودی نیر را آراسته و تمیز نگه دارند تا مسافران و گردشگرانی که از این نقطه وارد می‌شوند با روحیه ای مضاعف در این نقطه از کشور حضور داشته و از فضای آرامبخش نیر استفاده کنند.

امام جمعه نیر بیان کرد: ما مصلی و زیرزمین آن را به فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تولید صنایع دستی اختصاص دادیم تا شهرستان نیر با تولید متنوع پوشاک، جوراب و زنجیره البسه بتواند در سطح کشور به کانون تولید و صادرات محصولات در این بخش تبدیل شود.

وی اظهار کرد: اگر در همین شهرستان شهرک تخصصی آب و ناحیه صنعتی راه اندازی شود ما به راحتی می‌توانیم برای بیکاران نیر و شهرستان‌ها و مناطق اطراف فرصت اشتغال ایجاد کنیم.

امام جمعه نیر با تبریک هفته خبرنگار به تأثیرگذاری قلم خبرنگاران اشاره کرد و افزود: همانطوری که فرمانده سپاه اعلام کرد قلم خبرنگار تاثیرش بیشتر از موشک است و ما نیز بر این باوریم خبرنگاری که با صداقت و بدون لکنت درد دل مردم و دغدغه‌های آنها را بیان می‌کند به رسالت و مسئولیت خطیر خود عمل کرده که در این باب باید مراقب قلمفرسایی بدون حب و بغض بود.

حجت الاسلام نعمتی با قدردانی از خبرنگاران رسانه‌های مکتوب و فعال در خبرگزاری‌های استان که در پوشش اخبار شهرستان نیر در یک سال اخیر پیشقدم بوده اند، اظهار کرد: خبرنگاران می‌توانند به تعامل و هم افزایی مسئولان استان در حل مشکلات مردم کمک کرده و به تقویت این حوزه کمک کنند.

وی ادامه داد: اگر این هم افزایی شکل گیرد در سطح استان و شهرستان نیر ظرفیت‌های عظیمی به نقطه بالفعل می‌رسد که انتظار می‌رود با همراهی فعالان رسانه‌ای مکتوب و فضای مجازی بستر این کار فراهم آید.

امام جمعه نیر خاطرنشان کرد: ما حق نداریم ظرفیت‌های کشور و منطقه را در مسیر دشمنی و کینه توزی خود هدر دهیم چرا که به اندازه کافی دشمن غدار داریم که چشم طمع به کشور و ملت ایران دوخته اند.

حجت الاسلام نعمتی بیان کرد: خبرنگاران دیده بانان نترس و در عین حال شجاع جامعه هستند که با نقد منصفانه و بیان مطالبات مردم می‌توانند به حل مشکلات و گره‌های نیر کمک راستین کنند.

وی گفت: طرح‌هایی در این شهرستان در حوزه گردشگری وجود دارد که در ۲۰ تا ۳۰ سال اخیر راکد و بلاکلیف به حال خود رها شده بود که در این دو سه سال با پیشرفت مناسب به افتتاح آنها امیدواریم.

امام جمعه نیر تصریح کرد: نمونه این طرح‌ها احداث مدرسه روستای ویرثق، توسعه دانشگاه فرهنگیان نیر با جذب دانشجو از ۹ استان و تأمین زمین برای توسعه دانشگاه فرهنگیان، تکمیل پایاب سد سرخاب، تکمیل کمربندی نیر، پیشرفت شهرک و ناحیه صنعتی نیر تا ۸۰ درصد و تلاش برای اصلاح آب شرب تحویلی در سد یامچی از جمله این طرح‌ها و پروژه هاست.