تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743538
شناسه : 3743538
تاریخ :
۶ هزار شغل در استان سمنان ایجاد شد اقتصاد ایران: سمنان- استاندار سمنان از ایجاد نزدیک به شش هزار شغل از ابتدای سال جاری تاکنون توسط دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ایجاد اشتغال روستایی همواره یکی از مهمترین رویکردهای ما در استان سمنان بوده است، تاکید کرد: بارها در نشست‌هایی مانند کارگروه اشتغال به دستگاه‌های خدمت رسان و فعال در روستاها مانند جهاد کشاورزی، امور عشایری و … اعلام شده که در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هر قدر در زمینه اشتغال روستایی تلاش بیشتری کنیم ماندگاری مردم در روستاها بیشتر خواهد شد، افزود: اولویت هشت فرماندار استان نیز ایجاد اشتغال در حوزه روستایی خواهد بود که در این زمینه از ظرفیت دهیاری‌ها هم بهره‌گیری خواهد شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۶ هزار ۶۰۰ فرصت شغلی امسال توسط دستگاه‌های اجرایی استان تعهد شده است، گفت: پنج هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی تاکنون توسط دستگاه‌های اجرایی محقق شده که نشان می‌دهد تلاش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

هاشمی با بیان اینکه نزدیک به ۳۰ درصد از اشتغال ایجاد شده در استان سمنان برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بوده است، ابراز داشت: ۴۲ درصد دیگر از اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی در سال جاری برای روستاییان و عشایر بوده است.

وی با بیان اینکه به لحاظ روند ایجاد اشتغال در استان سمنان اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: نتیجه این اقدامات این است که سمنان رتبه برتر ایجاد اشتغال در کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه در چهار ماهه اول سال جاری این استان همچنین رتبه نخست ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را نیز به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: در دولت سیزدهم با بازگشت وئاحد های راکد به استان گام‌های اساسی برای تثبیت مشاغل نیز در این استان برداشته شد.