تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3743537
شناسه : 3743537
تاریخ :
عملیات روانی رسانه‌ها تاثیری در نحوه پاسخگویی ایران ندارد اقتصاد ایران: کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: عملیات روانی برخی رسانه های خارجی هیچگونه تاثیری در نحوه پاسخگویی و حتمی بودن و قطعی بودن پاسخ ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سید هادی سید افقهی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ترور شهید «اسماعیل هنیه» و ضرورت پاسخ به این ترور، اظهار داشت: اگر به اهداف رژیم صهیونیستی در این ترور اشاره داشته باشیم به ضرورت پاسخگویی به این جنایت و تأثیرات بازدارندگی آن بیشتر پی می بریم.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ ماه از جنگ در غزه می‌گذرد که طی این ماه‌ها هیچیک از اهداف رژیم صهیونیستی محقق نشده است؛ بلکه هزینه‌های سنگینی تری را هم در داخل و هم در سطح بین المللی پرداخت می‌کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به افزایش فشارها به نتانیاهو در داخل رژیم اسرائیل، افزود: خانواده گروگان‌ها در داخل فشار می‌آورند و هرچه از زمان این درگیری‌ها بیشتر بگذرد، شکاف‌ها در سطح امنیتی و اجتماعی و روانی عمیق‌تر می‌شود.

سیدافقهی عنوان کرد: نتانیاهو فکر می‌کرد با ترور شهید هنیه می‌تواند فرافکنی کند و انزار و توجه‌های داخل را به بیرون معطوف کند. نتانیاهو فکر می‌کرد اگر با یک تیر دو نشان را بزند (هنیه را در ایران ترور کند) هم استقلال و تمامیت ارضی ایران را هدف قرار داده و هم دشمن سرسخت را از سر راه خود برداشته است و جایگزین شهید هنیه می‌تواند راحت تر با خواسته‌های نتانیاهو کنار بیایند.

با حضور «السنوار» کار رژیم صهیونیستی سخت‌تر خواهد شد

وی با بیان اینکه اینکه فکر کنند با ترور شهید هنیه راه مذاکرات برای رسیدن به خواسته‌هایشان باز می‌شود، اشتباه است، تصریح کرد: با انتخاب «یحیی السنوار» که بسیار سرسخت‌تر از هنیه و در وسط معرکه است و جنگ را علیه رژیم اسرائیل مدیریت می‌کند، کار رژیم صهیونیستی سخت‌تر خواهد شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران برای اعاده حیثیت و کرامت و بازدارندگی این جنایت‌ها باید حتماً یک ضربه کاری و پشیمان کننده‌ای مطابق فرمایشات رهبری انجام دهد.

سید افقهی بیان کرد: دست جمهوری اسلامی ایران باز است و می‌تواند با استناد به قواعد بین المللی از تمامیت ارضی خود دفاع کند و هیچکس نمی‌تواند به ایران خرده گیرد که چرا پاسخ می‌دهد.

تجاوز به تمامیت ارضی ایران شوخی بردار نیست

وی با اشاره به فشار برخی رهبران سیاسی به ایران برای خودداری از پاسخ، گفت: برخی از رهبران سیاسی با کمال پررویی به ایران فشار می‌آوردند تا گذشت داشته باشد و پاسخ رژیم صهیونیستی را ندهد. تجاوز به تمامیت ارضی ایران شوخی بردار نیست و پاسخگویی حق ایران است.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: عده‌ای از کشورها که با ما رابطه روستانه دارند و نمی‌خواهند جنگ منطقه‌ای شود، به ما توصیه می‌کنند که ایران یک ضربه نمادین بزند و موضوع تمام شود که متأسفانه این موضوع را عده‌ای در داخل نیز ترویج می‌کنند که خطای بزرگی است.

سید افقهی گفت: اینکه عده‌ای در داخل می‌گویند پاسخ ندهیم چرا که دولت پزشکیان در حال آغاز است، کار اشتباهی است.

وی با اشاره به شوه پاسخ جمهوری اسلامی ایران، گفت: پاسخ ایران در چارچوب قوانین بین المللی خواهد بود. عملیات روانی برخی رسانه‌های خارجی هیچ‌گونه تأثیری در نحوه پاسخگویی و حتمی بودن و قطعی بودن پاسخ ندارد.