تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3743533
شناسه : 3743533
تاریخ :
انجام آزمایش تشخیص تب دنگی از زائران اتباع خارجی اقتصاد ایران: ­رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: از زائرانی که از مرزهای شرقی وارد کشور می‌شوند آزمایش تشخیص سریع تب دنگی گرفته می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر میعادفر، با اشاره به اعزام کاروان بهداشت و درمان به مرزهای کشور برای ارائه خدمات به زائران اربعین، افزود: با توجه به شیوع بیماری تب دنگی در پاکستان، در مرزهای شرقی برای زائرانی که از پاکستان و افغانستان می‌آیند انجام آزمایش‌های تشخیص سریع تب دنگی را فراهم کردیم.

وی ادامه داد: گروه‌های بهداشتی و امکانات تشخیصی در مرز میرجاوه مستقر هستند و با وزارت امور خارجه و ستاد اربعین هماهنگ شده تا افراد دارای علائم، وارد کشور نشوند و برخلاف سال‌های قبل در نقطه صفر مرزی توقف‌هایی در کرمان و قم و مشهد امسال نخواهیم داشت تا این زائران فقط بتوانند از ایران عبور کنند و از همه گیری بیماری تب دنگی جلوگیری کرد.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: بر اساس تردد و افزایش زائران، از دهم ماه صفر تا پایان زمان راهپیمایی در مسیر اربعین حضور داریم و بیش از ۴۵۰۰ نیروی اورژانس در ۱۶۱ بیمارستان مرزی به زائران خدمت می‌کنند و در خاک عراق نیز همکاران هلال احمر به زائران کمک رسانی خواهند کرد.