تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3743495
شناسه : 3743495
تاریخ :
گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و اردن برای کاهش تنش در منطقه اقتصاد ایران: وزرای خارجه آمریکا و اردن در یک تماس تلفنی بر ضرورت کاهش تنش ها در منطقه تاکید کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گرچه حمایت‌های تمام و کمال آمریکا از رژیم صهیونیستی از جمله عوامل توحش این رژیم و تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به حساب می‌آید اما انتخابات پیش روی ماه نوامبر مقامات کاخ سفید را بر آن داشته به منازعه ۱۰ ماهه در غزه پایان بخشند.

بر این اساس، وزارت خارجه آمریکا از گفت‌وگوی تلفنی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با ایمن الصفادی، همتای اردنی وی پیرامون شرایط خاورمیانه و جنگ غزه خبر داد.

در بیانیه منتشر شده از سوی این وزارتخانه آمده است: مقامات دو کشور طی این تماس تلفنی پیرامون بیانیه مشترک اخیر میانجیگران بین المللی شامل آمریکا، قطر، و مصر به رایزنی پرداخته و بر لزوم کاهش تنش‌ها در خاورمیانه تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه بلینکن در این تماس بر ضرورت رسیدن فوری طرفین به توافق صلح تاکید کرده و خواستار آن شده است که هیچیک از بازیگران منطقه‌ای با اقدامات خود باعث به خطر افتادن مذاکرات صلح نشود.

وزارت خارجه اردن نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: الصفادی و بلینکن در این تماس تلفنی بر ضرورت کاهش تنش‌های منطقه‌ای تاکید کردند.

وزیر خارجه اردن در این تماس تلفنی توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه را گام نخست در کاهش تنش‌های منطقه‌ای عنوان کرد.