تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743442
شناسه : 3743442
تاریخ :
برگزاری دوره تربیت مربی بین المللی تحت نظر فدراسیون جهانی درزنجان اقتصاد ایران: زنجان-رییس هیأت والیبال استان زنجان گفت: دوره تربیت مربی بین المللی تحت نظر فدراسیون جهانی در این استان برگزار می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله حسنی شامگاه جمعه در نشست خبری، از برگزاری دوره تربیت مربیگری بین‌المللی سطح ۲ در زنجان خبر داد و افزود: دوره تربیت مربی بین المللی سطح ۲ طی روزهای ۲۱ تا ۲۶ مرداد با حضور «الکساندر بوشکوویچ» از کشور صربستان و علی فتاحی از فدراسیون والیبال کشور تحت نظر فدراسیون جهانی در این استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل محدودیت از هر استان یک مربی در این دور حضور دارند، افزود: این دوره با حضور ۴۵ نفر که ۱۹ نفر از آن‌ها خانم هستند، هدف این دوره بر این است دانش مربیان بیش، از گذشته افزایش یابد.

حسنی با اشاره به دور فعالیت خود در هیأت والیبال استان زنجان از سال ۱۳۹۹، ادامه داد: اغلب اهداف هیأت در این بازه زمانی محقق شده و با در آستانه تحقق است که ارتقای ۱۰ پله‌ای جایگاه هیأت از جمله این اهداف بود که از ۲۹ به ۱۹ ارتقا یافته است.

رئیس هیأت والیبال استان زنجان گفت: آمار ورزشکاران بیمه‌شده از ۳ هزار نفر سال ۱۳۹۹ به ۵ هزار نفر در سال‌گذشته افزایش یافته است و این آمار با اهداف برنامه‌ریزی شده هزار نفر فاصله دارد که امیدوارم در سال‌جاری جبران شود.

حسنی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال تلاش می‌شود در نیمه‌های جدول قرار بگیریم و ارتقای تعداد مربیان و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای گروه‌های هدف در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیلوفر محمدی در رده سنی نوجوانان به اردوی تیم ملی دعوت شده است، ادامه داد: حضور تعداد بیشتری در این اردوها از اهداف است.

حسنی با تاکید بر نقش فعالیت باشگاه‌ها در لیگ‌های کشوری در ایجاد انگیزه برای ورزشکاران فعال در رشته والیبال گفت: تلاش داریم با تقویت باشگاه‌ها و ورود حامیان مالی این رشته پر طرفدار استان ارتقا یابد.

رئیس هیأت والیبال استان زنجان با بیان اینکه حال حاضر ۴۰ باشگاه والیبال در استان فعالیت می‌کنند، گفت: بالای ۶۰ درصد این باشگاه‌ها در مرکز استان فعال هستند و بعد از زنجان، ابهر بیشترین آمار را در تعداد باشگاه‌ها دارد.

حسنی افزود: ۶ شهرستان هیأت والیبال فعال دارد و این هیأت در ایجرود به تازگی فعال شده و تلاش می‌شود در ماهنشان هم به زودی راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان این رشته در سال ۹۹، سه هزار نفر بود که در مدت چهار سال ۶ هزار هدف گذاری شد، افزود: شمار بیمه شدگان این رشته ورزشی به پنج هزار نفر رسیده است، افزود: این هیأت حضور باشگاه‌های والیبال در سطح استانی و ملی را با جدیت دنبال کرده است.