تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3743386
شناسه : 3743386
تاریخ :
«کاتوسی» از تونس حریف مهران برخورداری در فینال شد اقتصاد ایران: مهران برخورداری برای کسب مدال طلا در مبارزه پایانی باید با نماینده تونس مبارزه کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار نهایی رقابت‌های تکواندو وزن ۸۰- کیلوگرم مسابقات تکواندو در حالی ساعت ۲۳:۰۷ دقیقه امشب در کاخ «گرندپله» شهر پاریس برگزار می‌شود که نماینده کشورمان برای کسب مدال طلا باید با «فریس کاتوسی» از تونس مبارزه کند.

مهران برخورداری صبح امروز کار خود را برتری ۲ بر یک برابر «جسوربک جایسانوف» قهرمان سال ۲۰۲۴ آسیا از ازبکستان را شکست داد. نماینده شایسته کشورمان در دومین مبارزه خود برابر نفر یک رنکینگ المپیک و دارنده دو طلای جهان، «سیمونه آلیسیو» از ایتالیا به میدان رفت و موفق شد این حریف قدرتمند را نیز با نتیجه مشابه از پیش رو برداشته و به دیدار نیمه نهایی صعود کند.

تکواندوکار قزوینی تیم ملی ایران در این مرحله برابر «سئو گئون وو» از کره جنوبی چون دو مبارزه قبلی راند نخست را واگذار کرد و از راند دوم موتورش روشن شد و دو راند متوالی حریف خوش تکنیک و عنوان دار خود را شکست داد و به فینال صعود کرد.

«فریس کاتوسی» تکواندوکار تونسی حریف مهران برخورداری در مبارزه پایانی است. این تونسی با پیروزی برابر تکواندوکاران استرالیا، دانمارک و انگلیس به فینال صعود کرده است. وی دارای رنکینگ هشت المپیکی، ۵ طلای قهرمانی آفریقا، برنز سال ۲۰۲۲ جهان، یک طلا و دو برنز گرندپری ها و طلای ارتشهای جهان می‌باشد.

برای تیم ملی تکواندو ایران تا کنون ناهید کیانی یک مدال نقره و مبینا نعمت زاده یک مدال برنز کسب کرده اند.

مسابقات تکواندو در این دوره از بازی‌ها با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور روز چهارشنبه (۱۷ مرداد) در کاخ «گرندپله» شهر پاریس آغاز شد و فردا شنبه ۲۰ مردادماه به پایان می‌رسد.