تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3743380
شناسه : 3743380
تاریخ :
اینتل خودروها را به کنسول بازی تبدیل می‌‌کند! اقتصاد ایران: اینتل با معرفی تراشه‌ی گرافیکی جدیدی می‌خواهد خودروها را به کنسول بازی تبدیل کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اینتل پردازنده‌ی گرافیکی مجزایی برای خودروها به نام Arc A760A رونمایی کرد که برای «تجربه‌ی بازی‌های AAA» طراحی شده است. مشخص نیست که چه برندهایی از گرافیک جدید اینتل استفاده خواهند کرد؛ اما گفته شده که اولین خودروها با این تراشه‌ی گرافیکی در سال ۲۰۲۵ راهی بازار خواهند شد.

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی اینتل، با توجه به تمرکز خریداران بر سرگرمی‌های داخل خودرو، تراشه‌ی جدید این شرکت، برای «ایجاد فصل جدیدی از تجربیات داخل کابین خودرو با هوش مصنوعی» طراحی شده‌ است.

تراشه‌ی گرافیکی اینتل Arc A760A
Intel

پردازنده‌ی گرافیکی اینتل در خودروها با تشخیص صدا، تصاویر دوربین و ژست‌های حرکتی، تعامل با حداکثر هفت صفحه‌نمایش با وضوح بالا که گرافیک سه‌بعدی و تصاویر دوربین‌های خودرو و ویژگی‌های دیگر را به‌نمایش در می‌آورند، آسان‌تر می‌کند.

به‌گفته‌ی اینتل، تراشه‌ی گرافیکی این شرکت برای خودروها، از «اجرای دستورات پیچیده‌ی کنترل خودرو از طریق پردازش زبان طبیعی، پاسخ دقیق به سؤالات مربوط‌به خودرو، و حتی چت با سرنشینان» پشتیبانی می‌کند تا سرنشینان سفری تعاملی و لذت‌بخش‌تر داشته باشند.

مقالات مرتبط
  • اینتل «کامپیوترهای هوش مصنوعی» را با خودروها ترکیب می‌کند
  • اینتل ۱۰۰ خودرو خودران سطح ۴ وارد جاده‌ها می‌کند

تیم آبی می‌گوید که بیش از ۵۰۰ ویژگی و اپلیکیشن مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای خودروها توسعه داده است و بیش از ۱۰۰ فروشنده‌ی مستقل نرم‌افزاری روی تجربه‌ی کابین خودرو کار می کنند. افزون‌بر این، تراشه‌ی گرافیکی A760A به‌طور کامل با نرم‌افزارهای توسعه‌یافته برای کامپیوترهای شخصی سازگار خواهد بود.

اینتل که به‌دلیل مشکل پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ خود و واگذار کردن میدان رقابت هوش مصنوعی به رقبا، با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند، می‌خواهد شریک اصلی خودروسازان باشد و به‌وضوح به دنبال تنوع بخشیدن به محصولات خود است.