تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743375
شناسه : 3743375
تاریخ :
کرمانشاه جزو سه استان برتر کشور در سرانه فرهنگی هنری است اقتصاد ایران: کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه جزو سه استان برتر کشور در حوزه سرانه فرهنگی هنری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی ظهر جمعه در مراسم افتتاحیه مجتمع فرهنگی هنری دانش که با حضور جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره برداری شد، اظهار کرد: با تکمیل مجتمع فرهنگی هنری دانش و بیستون کرمانشاه جزو سه استان برتر در کشور از نظر سرانه فرهنگی خواهد شد که این امر اتفاق خوبی برای استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم تلاش بر ایجاد زیرساخت‌ها تلاش مضاعف داشته، افزود: در همین راستا برای هر فعالیت تولیدی، صنعت کشاورزی تفکر فرهنگ و اندیشه و… بی‌شک به زیرساخت‌های لازم نیاز داریم اما استان کرمانشاه طی ۲۰ ماه گذشته به منظور ارتقا زیرساختی در کرمانشاه تلاش و اقدامات شدی شده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: تمامی اهالی رسانه و فرهنگ می‌دانند دسترسی به شبکه‌های ارتباطی و به روز چه نقش مهمی دارد از همین رو با پیگیری‌های یک نخبه و جوان کرمانشاهی طی دو هفته گذشته رویداد بزرگی با عنوان افتتاح اولین پروژه فیبر نوری در کلان شهرهای کرمانشاه را پشت سر گذاشتیم.

صحرایی حفاری ۵۵۰ کیلومتر در استان کرمانشاه به منظور پوشش فیبر نوری را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: طی ۲ هفته گذشته سرعت و دسترسی فناوری صنعتگران، هنرمندان و اصحاب رسانه به مجموعه ارتباطی نزدیک به ۷۰ تا ۸۰ برابر ارتقا پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: پیشرفت‌های کشور و استان در حوزه فناوری و ارتباطات و ایجاد زیرساختی ثمرات پیگیری‌های یک جوان نخبه کرمانشاهی بوده که استان کرمانشاه در این مسیر به رتبه اول تا پنجم کشور خواهد رسید.

استاندار کرمانشاه از یک رویداد مهم دیگر طی یک ماه و نیم گذشته خبر داد و گفت: بودجه سالانه کشور برای استان کرمانشاه حدود ۴۳۰ میلیارد تومان است که کمتر از ۴.۵ همت است که بعد از پیگیری‌های بسیار برای نهایی شدن خط راه آهن به خسروی و اتصال به شبکه راه آهن غرب آسیا مصوبه لازم انجام شد.

صحرایی ادامه داد: در نهایت خط راه آهن کرمانشاه و خسروی از منابع مورد تأیید رهبری به مبلغ ۳۰ همت مصوب شد که از شهریور ماه به این پروژه تزریق خواهد شد که به طور مستقیم می‌تواند یک هزار شغل ایجاد کند.

وی با اشاره به ضرورت تکمیل باند هوایی برای فعالیت‌ها، بیان کرد: همچنین باند اصلی فرودگاه که یک روند سختی را طی کرده تا قبل از شروع فصل پاییز فیلم و آماده بهره‌برداری خواهد بود که بر اساس این تکمیل و بهسازی باند کرمانشاه از پنج پرواز اکنون ۶۰ تا ۷۰ پرواز رسیده است که این زیر ساخت‌ها نوید بخش حرکت پرشتاب‌تر این منطقه را به همراه خواهد داشت.