تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3743365
شناسه : 3743365
تاریخ :
منطقه مرزی کورسک روسیه زیر آتش اوکراین/ شرایط پیچیده است اقتصاد ایران: سرپرست فرمانداری منطقه کورسک روسیه می‌گوید که شرایط در این منطقه به دلیل حمله گسترده اوکراین، همچنان پیچیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، آلکسی اسمیرنوف، سرپرست فرمانداری منطقه کورسک با اشاره به حمله گسترده اوکراین به این منطقه، گفت که شرایط کورسک پیچیده است.

وی در کانال تلگرامی خود نوشت: شرایط در منطقه کورسک همچنان دشوار و پیچیده است. با همکاری خدمات اجتماعی و سازمان‌های غیردولتی، سازوکار کمک و همیاری برای افرادی که در داخل منطقه آواره شده‌اند، برپا شده است.

به گفته وی، یک انبار کمک‌های بشردوستانه در منطقه کورسک برپا شده است و مواد و مایحتاج موردنیاز از سایر مناطق روسیه به این انبار سرازیر می‌شود. همچنین منابع ذخیره برق، آب آشامیدنی و دارو نیز دایر شده است.

ارتش اوکراین ششم آگوست حمله گسترده‌ای را علیه کورسک ترتیب داد و آژیر حمله موشکی به دفعات در این منطقه فعال شد. در پی بمباران و حملات پهپادی دست کم پنج غیرنظامی کشته شدند. براساس آخرین گزارش‌ها، بیش از ۶۰ نفر شامل ۹ کودک نیز زخمی شده‌اند. ساکنان محلی در حال انتقال به مسکو و حومه مسکو هستند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که گروه رزمی «شمال» به همراه سرویس امنیتی فدرال روسیه از تلاش نیروهای اوکراینی برای ورود به نواحی سودژا و کوِرنوو در کورسک جلوگیری کرده‌اند.