تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3743361
شناسه : 3743361
تاریخ :
طالبان: مهاجرین به قوانین کشورهای میزبان احترام بگذارند اقتصاد ایران: وزارت مهاجرین حکومت طالبان ضمن درخواست از ایران برای صبر و تحمل در قبال پناهجویان افغان، از اتباع افغان ساکن ایران خواست تا به قوانین این کشور احترام بگذارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت مهاجرین حکومت طالبان در بیانیه‌ای ضمن قدردانی از میزبانی ایران از پناهجویان افغان طی 40 سال گذشته نوشت: آرزو می‌کنیم این کشور مانند گذشته در قبال پناهندگان صبر و تحمل داشته باشد و به مشکلات پناهندگان رسیدگی کند.

بیانیه تأکید کرد: همانطور که امارت اسلامی افغانستان خواهان روابط خوب با همه کشورهای همسایه است، ما نیز از آنها می‌خواهیم مسائلی را که به روابط دو کشور لطمه می‌زند و یا زمینه تبلیغات نادرست در برخی جهات را فراهم می‌کند، از بین ببرند.

این وزارتخانه با درخواست برای همکاری دو کشور برای بازگرداندن اتباع افغانستان به کشورشان تصریح کرد: اخراج اجباری پناهندگان اقدامی خلاف اصول اسلامی، بین‌المللی و همسایگی است و در این راستا باید برنامه‌های تشویقی با هماهنگی بین دو کشور ایجاد شود تا این هدف محقق شود.

وزارت مهاجرین حکومت طالبان در ادامه نیز از پناهجویان افغان در دیگر کشورها خواست تا داوطلبانه و عزتمندانه به افغانستان بازگردند و اگر در ایران زندگی می‌کنند «تمام قوانین کشور میزبان را در نظر گرفته و به آن احترام بگذارند».

انتهای پیام/.