تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3743360
شناسه : 3743360
تاریخ :
سرکنسول مزارشریف:تفرقه‌افکنی در آستانه اربعین توطئه دشمن است اقتصاد ایران: سرکنسول ایران در مزارشریف گفت که دشمنان اسلام در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی در پی متشنج‌سازی و ایجاد دیدگاه منفی در میان مسلمانان بخصوص مردم ایران و افغانستان هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، « حمیدرضا احمدی » سرکنسول ایران در مزارشریف گفت: یکی از اهداف دشمنان ملت ایران و افغانستان تفرقه‌اندازی و اختلاف در میان این دو ملت است و می‌خواهند روابط برادرانه و دوستانه دو کشور و دو ملت را تخریب کنند یا خدشه وارد نمایند.

وی افزود: همه روزه در فضای مجازی و برخی رسانه‌های معاند اخبار کذب و غیر واقعی در مورد افغانستان و ایران نشر و پخش می‌شود تا دیدگاه این دو کشور و دو ملت را علیه همدیگر قرار بدهند و بار منفی به وجود بیاورند.

احمدی به «آوا» گفت: رسانه‌ها و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی ایران و افغانستان وظیفه دارند تا در عرصه آگاهی‌دهی عمومی و بیان حقایق ورود نمایند و از نفوذ فضای متشنج و منفی در میان مردم جلوگیری کنند.

سرکنسول ایران اذعان داشت نشر حقایق و واقعیت برای مردم وظیفه خبرنگاران و رسانه‌ها بوده و لازم است در راستای جلوگیری از گزارش‌های دروغین و غیرواقعی اقدام شود.

وی با اشاره به به صدور ویزای رایگان ایران برای زائرین امام حسین علیه‌السلام افزود: در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی قرار داریم و دشمن می‌خواهد اوضاع را آلوده و متشنج کند تا به کنگره بزرگ اربعین سرور شهیدان آقا اباعبدالله الحسین علیه‌السلام خدشه وارد نماید.

 

وی همچنین تصریح نمود: ما مصمم بر آن هستیم که سفر زائرین افغانستانی در ایران و عراق بدون مشکل و با سهولت انجام شود و این عزیزان با صحت‌ کامل به خانه و کاشانه‌شان برگردند.

گفتنی است که برخورد نامناسب تعدادی از مأموران نیروی انتظامی منطقه آبسرد دماوند تهران با یک نوجوان مهاجر افغانستانی واکنش‌هایی را برانگیخته و در این میان، رسانه‌های معاند به تفرقه‌افکنی و سوءاستفاده از این حادثه اقدام نموده‌اند.

انتهای پیام/.