تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3743347
شناسه : 3743347
تاریخ :
روسیه استخراج رمزارز را قانونی کرد اقتصاد ایران: روسیه با تغییر رویکرد خود نسبت‌به رمزارزها، استخراج این نوع دارایی‌ دیجیتال را رسماً قانونی اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

روسیه استخراج ارزهای دیجیتال را به‌طور رسمی قانونی اعلام کرد، که نشان‌دهنده‌ی تغییر قابل‌ توجهی در رویکرد این کشور نسبت‌به دارایی‌های دیجیتال است. براساس اعلام کوین‌تلگراف، قانون جدید که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه آن را امضاء کرد، چارچوب قانونی جامعی برای استخراج رمزارزها فراهم و حقوق و تعهدات فعالان این صنعت را تعریف می‌کند.

بر اساس قانون جدید روسیه درمورد استخراج رمزارزها، فقط نهادهای حقوقی روسی و کارآفرینانی که اطلاعات آن‌ها ثبت شده باشد، مجاز به استخراج ارزهای دیجیتال خواهند بود. ماینرهای شخصی می‌توانند بدون ثبت‌نام رسمی در سامانه‌های دولتی روسیه، رمزارز استخراج کنند، مشروط بر اینکه مصرف انرژی آن‌ها در محدوده‌های تعیین‌شده باقی بماند.

قانون جدید روسیه در حوزه‌ی رمزارزها، نه‌تنها استخراج این نوع دارایی‌های دیجیتال را به‌عنوان فعالیت مشروع درنظر می‌گیرد، بلکه امکان معامله‌ی دارایی‌های دیجیتال خارجی را در پلتفرم‌های بلاک چین این کشور فراهم می‌کند. باوجوداین، محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد؛ به‌عنوان مثال درصورتی‌که بانک مرکزی روسیه برخی دارایی‌ها را تهدیدی برای ثبات مالی کشور درنظر بگیرد، همچنان قدرت ممنوع‌کردن آن‌‌ها را دارد. این اقدام رویکرد محتاطانه‌ی دولت روسیه را نسبت‌به دارایی‌های دیجیتال نشان می‌دهد و درواقع بین ترویج نوآوری و حفظ امنیت نظام مالی، تعادل برقرار می‌کند.

روسیه درکنار قانونی اعلام‌کردن استخراج رمزارزها، کنترل‌های سختگیرانه‌ای درمورد تبلیغات و ترویج ارزهای دیجیتال اعمال می‌کند. این قانون به افراد اجازه نمی‌دهد رمزارزها را به‌طور نامحدود عرضه کنند؛ اقدامی که به‌نظر می‌رسد با هدف جلوگیری از تبلیغات گسترده‌ برای سرمایه‌گذاری‌های پرخطر صورت گرفته باشد.

مقالات مرتبط:
  • مواجهه کشورهای مختلف با رمزدارایی‌ها چگونه است؟
  • سقوط آزاد ۱۲ درصدی بورس ژاپن؛ بازارهای جهانی از اقتصاد آمریکا نگران‌اند

قانون جدید روسیه درمورد رمزارزها، امکان ممنوعیت استخراج این دارایی‌ها را در برخی مناطق یا نواحی خاص فراهم می‌کند و در واقع دولت باتوجه به شرایط محلی، می‌تواند تصمیم خاصی برای همان ناحیه بگیرد.

ولادیمیر پوتین بر اهمیت تنظیم مقررات رمزارزها و دارایی‌های دیجیتال به‌عنوان حوزه‌ای امیدوارکننده برای توسعه‌ی اقتصادی تأکید کرده است. او در نشست اخیر دولت خود به لزوم استفاده از این فرصت و ایجاد چارچوب قانونی مناسب برای حمایت از رشد دارایی‌های دیجیتال در داخل کشور و در تجارت بین‌المللی اشاره کرد.