تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743344
شناسه : 3743344
تاریخ :
گره گشایی از مشکلات مردم بهترین ثمره کار مطبوعات است اقتصاد ایران: نیر- مدیرعامل خانه مطبوعات استان اردبیل گفت: بهترین کارکرد و رضایتمندی از خبرنگاران و جامعه مطبوعاتی گره گشایی از مشکلات مردم در عرصه‌ها و صحنه‌ها مختلف است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب احمدی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر نیر با قدردانی از تلاش امام جمعه این شهرستان در برپایی محافل انس با قرآن و تعامل و ارتباط بیشتر با مردم در حل مشکلات منطقه اظهار کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران نی با همین نگاه سعی می‌کنند تا پیگیر مطالبات و مشکلات مردم در مناطق مختلف استان باشند.

وی ۱۷ مرداد روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید محمود صارمی را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه همواره در دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن در صحنه بوده و یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید اسماعیل هنیه را نیز گرامی می‌دارند که در جبهه مقاومت دشمنان را به ستوده آورده بود.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان اردبیل به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بی نظیر شهرستان نیر به ویژه در بخش گردشگری اشاره کرد و گفت: مناطق متعدد گردشگری در این شهرستان از بولاغلار و نوالار گرفته تا آب‌های گرم و معدنی و آثار تاریخی کورعباسلو ظرفیت خوبی را برای گردشگران فراهم کرده تا این شهرستان به قطب گردشگری تبدیل شود اما متأسفانه بخش عظیمی از این توانمندی‌ها مغفول مانده است.

احمدی وجود شهرک تخصصی آب و حضور سرمایه گذاران را در این منطقه یادآور شد و بیان کرد: مجتمع آبدرمانی آزادی در این شهرستان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجراست و آبگرم برجلو و بوشلو نیز نیاز به حمایت سرمایه گذار برای تکمیل این پروژه‌های گردشگری دارد.

وی ارتقای وضعیت معیشتی مردم این منطقه را نیازمند حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان دانست و افزود: مطبوعات استان به عنوان رکن چهارم دموکراسی در کنار قوه ناظره بر عملکرد سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه سعی می‌کنند تا به وظیفه خود در پیگیری مشکلات مردم و حل آنها به شایستگی عمل کنند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان اردبیل از خبرنگاری به عنوان دومین شغل سخت و زیان آور یاد کرد و گفت: فعالان عرصه خبر و رسانه با اندک درآمد و امنیت شغلی کم و داشتن مشکلات متعدد اقتصادی سعی دارند تا به وظیفه خطیر خود عمل کره و همواره پیگیر مشکلات و دغدغه‌های مردم باشند.

احمدی بهترین نتیجه شغل خبرنگاری را گره گشایی از مشکلات مردم در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف دانست و بیان کرد: اصحاب رسانه از این حرکت و اقدام مسئولان و مدیران در حل مشکلات استقبال می‌کنند.

وی گفت: در استان اردبیل ۲۲۱ نشریه دارای مجوز وجود دارد که ۱۰۶ مورد آنها چاپی و شامل هفته نامه، دوهفته نامه، ماهانه، سالنامه و … است.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان اردبیل فعالیت ۶۴ پیگاه خبری در بستر وب و ۵۴ نشریه الکترونیکی برخط را یاداور شد و گفت: جایگاه اردبیل از لحاظ تعداد نشریات و رسانه‌ها جایگاه چهردهم کشور است ولی از نظر کیفی با وضعیت مناسب فاصله داریم

احمدی خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات تشکل صنفی است که ۲۲۱ نفر عضو دارد و ۳۳ نفر نیز متقاضی پذیرش در خانه مطبوعات هستند.

وی به مطالبه اصلی مردم نیر در تکمیل کمربندی این شهرستان در حل مشکل ترافیک هسته مرکزی شهر اشاره و اظهار کرد: این موضوع بارها از طریق رسانه‌ها مورد پیگیری قرار گرفته و امیداریم در دولت جدید مسئولان تمهیدات مناسبی برای حل این مشکل بیندیشند.

در این مراسم خبرنگاران استان با حضور در نمازجمعه شهرستان نیر سعی کردند تا از نزدیک با مشکلات و دغدغه‌های اهالی نیر و مطالبات آنها آشنا شده و نسبت به انعکاس آن از طریق رسانه‌های خود به صورت ملی و استانی اقدام کنند.