تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743339
شناسه : 3743339
تاریخ :
صرفه‌جویی ۲۳۰ مگاواتی برق با تعطیلی ادارات اصفهان اقتصاد ایران: اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از صرفه‌جویی ۲۳۰ مگاواتی مصرف برق در استان اصفهان به دنبال تعطیلی ادارات و بانکها طی سه روز اخیر خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کاهش تدریجی دما از روز یک شنبه پیش بینی شده است، اظهار کرد: این در حالی است که در هفته آتی دمای هوا ۲ تا ۳ درجه نسبت به نرمال افزایش خواهد داشت.

وی ادامه داد: البته افزایش دمای هفته گذشته ۴ تا ۵ درجه نسبت به نرمال گزارش شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه به دنبال اعمال محدودیت‌های مصرف انرژی فعالیت ادارات در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته به میزان ۲۳۰ مگاوات صرفه جویی در مصرف برق گزارش شد، اضافه کرد: همچنین بر اثر ماندگاری توده هوای گرم از روز دوشنبه هفته گذشته تا کنون جمعاً به ۶۷ نفر به علت عوارض گرمازدگی و آفتاب سوختگی خدمات امدادی درمانی و اورژانسی در مرکز درمانی و فوریتی ارائه شد.

وی همچنین به امدادرسانی عوامل امدادی در مسیر جاده‌های شهری و روستایی استان اصفهان به ۸۱ خودرو که به علت افزایش دما افزود: این خودروها دچار نقص فنی، جوش آوردن و ترکیدگی لاستیک شده بودند.

شیشه فروش گفت: عوامل شرکت‌های توزیع برق و آب و فاضلاب طی یک هفته اخیر نسبت به اصلاح و بازسازی ۷۴ مورد حادثه ایجاد شده در اثر شدت گرما در شبکه‌های آبرسانی ناشی از ترکیدگی و نشت آب، قطع برق و آتش سوزی در تابلوهای برق. ترانسفورماتورها وشبکه های برق اقدام کردند.

وی اضافه کرد: در این زمینه و با توجه به تداوم شرایط گرما و افزایش دما تا روز یکشنبه، مدیریت بحران استان اصفهان نسبت به اعلام آماده باش به شرکت‌های برق آب و فاصلاب، اورژانس.جمعیت هلال احمر و مراکز بهداشتی درمانی در راستای ارائه به موقع خدمات امدادی، فوریتی و کنترل حوادث اطلاعیه صادر کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: افزایش دمای بی سابقه طی تیر و مرداد سال جاری، افزایش مصارف و کمبود جدی منابع آب، خشکی قنوات و چشمه‌ها باعث شده در حال حاضر در ۴۳ نقطه شهری و ۳۵۶ روستای سطح استان و ۵۲ نقطه عشایری آب شرب از طریق تانکر و به صورت سیار انجام شود.

وی اضافه کرد: ناترازی ایجاد شده در شرایط افزایش دما در تأمین منابع آب شرب در شهرها و روستاهای واقع در طرح آبرسانی اصفهان بزرگ به میزان ۳ متر مکعب باعث کمبود آب شرب قطعی و کم فشاری در بسیاری از محله‌های شهر اصفهان شهرستان‌های شهرضا، خمینی شهر، اردستان، نائین، ورزنه هرند، فلاورجان، شاهین شهر، برخوار، زیار، نجف آباد و بسیاری از روستاهای محدوده شده و حتی در شهرستان‌های غرب و جنوب استان چادگان، فریدن، فریدونشهر، بویین میاندشت، سمیرم و تیران و کرون نیز که در کنار منابع ابی استان هستند نیز اکثر روستاها با آبرسانی سیار تأمین آب می‌شود و آبرسانی به درختان به علت مشکل قطع برق و کمبود منابع آبی با مشکل مواجه است که باید وزارت نیرو در راستای صدور مجوزهای تأمین آب و تسریع در اجرای طرح‌های تأمین آب و نیز آبرسانی سیار اقدام جدی کنند.

شیشه فروش ادامه داد: راهکار رفع مشکل تأمین آب شرب احیای زاینده رود و تکمیل فاز دوم طرح آبرسانی به اصفهان بزرگ با تخصیص اعتبار مورد نیازاست که می‌بایست وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به انجام تعهدات خود در تأمین منابع اعتباری مورد تعهد برای تکمیل طرح و پیشگیری از تکرار موارد مشابه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ثبت دمای بالاتر از ۴۰ درجه طی روز گذشته در ۲۲ ایستگاه هواشناسی استان خور و بیابانک با دمای ۴۷ درجه سانتی گراد، بادرود ۴۹ درجه، زواره و مهاباد با ۴۸ اردستان و چوپانان با ثبت دمای بیشینه ۴۶ درجه، آران و بیدگل ۴۵، کاشان ۴۶، اصفهان با ۴۳ درجه بیشترین بیشینه دما را طی روز گذشته داشته اند.