تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743338
شناسه : 3743338
تاریخ :
قم؛ رتبه اول تعداد رسانه در کشور/ سواد رسانه در کشور متولی ندارد اقتصاد ایران: قم- مدیر خانه مطبوعات استان قم گفت: استان قم با ۵۶۸ رسانه مجوزدار از وزارت کشور، رتبه اول کمیت و تعداد رسانه را در کشور به خود اختصاص داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فخرالدین یوسف پور در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان قم اظهار کرد: خبرنگاران و فعالان رسانه استان قم به عنوان سربازان جهاد تبیین وظیفه خودشان می‌دانند تا واسطه انتقال پیام‌ها، مسائل مردم شریف و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت کریمه اهل بیت باشند.

مدیر خانه مطبوعات استان قم بیان کرد: رسانه و اطلاع رسانی از اهمیت والایی برخوردار است و مقام معظم رهبری در این باره فرموده‌اند که رسانه‌ها، امروز یکی از ابزارهای قدرتمند و تاثیرگذار در میدان جهاد تبیین هستند و باید از این ابزارها در راه روشنگری و بیان حقایق استفاده شود.

یوسف پور ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به ترسیم راهبردهای کلان برای پیشرفت کشور پرداخته‌اند که در این بیانیه به اهمیت رسانه در تقویت گفتمان انقلاب اسلامی تاکیدات فراوانی دارد.

وی ابراز کرد: سیاست گذاران باید در حوزه رسانه یک بازنگری داشته باشند و امروز تغییرات صورت گرفته و ورود تکنولوژی و شبکه‌های مختلف اجتماعی باعث شده که فضای رسانه یک فضای متفاوتی داشته باشد.

مدیر خانه مطبوعات استان قم عنوان کرد: با توجه به هجمه دشمن به ویژه برای شهر قم ما را بر آن داشته است که یک بازنگری و بازآرایی در رسانه جبهه انقلاب داشته باشیم و در این راستا ۱۲ اصل و رویکرد مورد توجه خانه مطبوعات استان به عنوان یک تشکل صنفی برخواسته از نخبگان و فعالان رسانه استان با حدود ۳۰۰ عضو مد نظر قرار گرفته است.

یوسف پور اذعان کرد: بومی‌سازی تکنولوژی و محتوای رسانه‌ای، توسعه رسانه‌های بومی و مستقل، توسعه رسانه‌های نوین و دیجیتال، تنوع بخشی به منابع اطلاعاتی، تعامل و گفتگو با رسانه‌های جهانی و شبکه سازی ذیل این مهم، تبیین دستاوردها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی، تقویت اقتصاد رسانه، پاسداری از هویت و فرهنگ اسلامی ایرانی، افزایش آگاهی و بصیرت عمومی، ایجاد امید و اعتماد به آینده، پشتیبانی از منافع ملی و تقویت سواد رسانه‌ای ۱۲ اصل مورد توجه خانه مطبوعات استان قم است.

وی یادآور شد: سواد رسانه، امروز در کشور هیچ متولی ندارد و با عرض تاسف باید این را اعتراف کنیم که سواد رسانه مورد غفلت مردم و مسئولین قرار گرفته است.

مدیر خانه مطبوعات استان قم گفت: فضای مجازی امروز باتلاقی شده است که در آن حتی نیروهای انقلابی به دام دشمن می‌افتند.

یوسف پور مطرح کرد: ما در قبال انتقال پست‌ها از گروهی به گروه دیگر مسئول هستیم و حتماً باید منبع این پست‌ها و این خبرها و این روایات و حتی تصاویر راستی آزمایی بشود.

وی تصریح کرد: هم آحاد جامعه به ویژه مسئولین در این حوزه باید یک اهتمام و دقت ویژه‌ای داشته باشند و بدانیم که در اکثر آسیب‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی که امروز باها آن مواجه هستیم، رسانه نقش اصلی رو دارد.

مدیر خانه مطبوعات استان قم بیان کرد: استان قم با ۵۶۸ رسانه مجوز دار از وزارت کشور رتبه اول کمیت و تعداد رسانه را در کشور به خود اختصاص داده است و سرانه رسانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در کشور ۴۷ رسانه است، که ما از نظر کمی رتبه یک را داریم.

یوسف پور افزود: استان قم از نظر کیفی با توجه به حساسیت‌ها و خاستگاه به عنوان مرکز و مادر انقلاب و وجود حرم مطهر بانوی کرامت، مسجد مقدس جمکران، حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید یکی از استان‌های خبر خیز کشور است.

مدیر خانه مطبوعات استان قم خاطرنشان کرد: متاسفانه وجود فضای مجازی ولنگار و عدم تثبیت یک قانون درست برای فضای مجازی تلاش و زحمات اهالی رسانه را در این عرصه زیر سوال برده است.