تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743327
شناسه : 3743327
تاریخ :
اخلاق زیربنای معنویت است/جنایات رژیم صهیونیستی محکوم است اقتصاد ایران: سروآباد_ امام جمعه سروآباد گفت: اخلاق زیربنای معنویت است و دینداری، داشتن عقیده سالم، اقامه نماز و انجام واجبات دینی از نشانه‌های اخلاق است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا سید عبدالقادر حسینی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سروآباد اظهار کرد: نماز جمعه و جماعت در مسجد حج فقرا و جشن ایمانداران محسوب می‌شود که مایه سعادت مسلمانان است.

وی افزود: نباید زرق و برق دنیا ما را از عبادت پروردگار دور کند، چرا که دنیا میدان آزمایش است و انسان‌هایی که با سربلندی این آزمایش را طی می‌کنند سربلند درگاه پروردگار خواهند بود.

وی اذعان کرد: همه مسلمانان سراسر جهان اسلام به دلیل تجاوز و تعدی حکومت غاصب صهیونیست اسرائیل در سرزمین قدس شریف و ملت رشید و مقاوم فلسطین و غزه و اسارت مسجدالاقصی دلشان غمگین است و از خداوند خواستار نابودی این رژیم غاصب هستند.

امام جمعه سروآباد اذعان کرد: اسرائیل زیر چتر حیله و ترفند و نیرنگ آمریکای جهانخوار و با کمک انگلیس فتنه‌گر دست به کشتار مسلمانان می‌زند و همه ما انزجار خود را از این دشمنان اعلام می‌کنیم.

ماموستا حسینی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه به مساله اخلاق پرداخت و ادامه داد: اخلاقمداری نیاز همه افراد جامعه است و باید با رعایت اخلاق و احترام با اطرافیان برخورد کرد و رسول اکرم (ص) را در این راستا الگو قرار داد.

وی اضافه کرد: پیامبر فرموده است برنامه اخلاق در جامعه بشریت باید گسترش یابد و این اهمیت اخلاق را می‌رساند.

وی شکرگزاری نعمت خداوند را از مزایای اخلاق دانست و افزود: مادیات در دایره اخلاق جایگاهی ندارد و اخلاق زیربنای معنویت را شکل می‌دهد و دینداری، داشتن عقیده سالم، اقامه نماز و انجام واجبات دینی، داشتن رحم و مروت و خدمات رسانی به جامعه و دیگران نشانه‌های اخلاق است.

امام جمعه سروآباد تصریح کرد: دوری از زورگویی و تجاوز از حق دیگران نیز از دیگر نشانه‌های اخلاق محسوب می‌شود و معتقدیم خداوند برای راهنمایی بشریت پیامبرانش را مبعوث کرد و اخلاق را اولویت پیامبران برشمرد.

ماموستا حسینی اذعان کرد: پیامبر اکرم معمار تکمیل اخلاق است و باید مسلمانان شکرگزار برنامه‌های پروردگار باشند.