تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743292
شناسه : 3743292
تاریخ :
کانون دانش آموختگان حوزه علمیه ملایر فعال در حوزه جوانی جمعیت اقتصاد ایران: همدان-کانون دانش آموختگان ملایر فعال در حوزه جوانی جمعیت فعالیت‌های ارزنده‌ای ارائه می‌دهد.‌

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: زهرا نادی بانوی طلبه و جوان دهه شصتی ملایری که ۱۹ سال است که از حوزه علمیه فارغ التحصیل شده است که این روزها با عشق در کنار دیگر همکارش اعظم فراهانی جهاد تبیین و جهاد خدمت را تلفیق کرده و به همت گروه کانون دانش آموختگان حوزه علمیه فعالیت‌های ارزنده‌ای را در حوزه جوانی جمعیت دارد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه پس از فارغ‌التحصیلی خانه‌دار بوده و هیچ نوع فعالیت فرهنگی و اجتماعی نداشته اظهار کرد: با تأسیس کانون دانش‌آموختگان در سطح کشور، به‌عنوان دبیر کانون دانش‌آموختگان حوزه علمیه انتخاب و تشکیل این کانون باعث هویت‌بخشی دوباره و ایجاد انگیزه برای ازسرگیری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و بسیاری از دانش‌آموختگانی که سال‌ها از محیط حوزه فاصله گرفته بودند شد.

این بانوی ملایری افزود: با توجه به بالا بودن قیمت ملزومات عفاف و حجاب خصوصاً در سال‌های اخیر و پایین بودن قدرت خرید خانواده‌های مذهبی خصوصاً طلاب بزرگوار تصمیم گرفتیم با سرمایه اندک و توکل بر خدا با کمک و مساعدت مدیریت محترم مدرسه علمیه حضرت زینب (س) ملایر، اقدام به تشکیل کارگاهی کوچک در مکان کانون دانش آموختگان مدرسه علمیه کنیم و با دو دستگاه چرخ خیاطی با همکاری خانم فراهانی که طراح پوشاک و طلبه است شروع کردیم و حدود ۵ سال است که در این زمینه فعالیت داریم.

وی تصریح کرد: ما تمام مدل‌های چادر را اینجا عرضه می‌کنیم که همه سلایق بتوانند از آن استفاده کنند و یکی از تفاوت‌های ما نسبت به سایر فروشگاه‌ها این است که محصولات تولیدی ما فقط اجناس ایرانی و از بهترین و مرغوب ترین پارچه‌های داخلی است و اصلاً پارچه خارجی در این فروشگاه عرضه نمی‌شود که یکی از اهداف ما از این کار حمایت از تولید داخل است.

نادی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف و امتیازات این فروشگاه و کارگاه حمایت از جوانی جمعیت است افزود: در واقع ما به بانوانی که با فرزند خود به این مکان برای خرید و دوخت چادر مراجعه می‌کنند تخفیفات ویژه داشته و مکانی از فروشگاه نیز برای بانوانی که فرزند شیرده داند اختصاص یافته تا بتوانند به راحتی خرید خود را داشته و تعدادی اسباب بازی نیز برای کودکان همراه مادران اختصاص دادهایم تا بدون دغدغه خرید کنند.

کانون دانش آموختگان حوزه علمیه ملایر فعال در حوزه جوانی جمعیت

هدف اصلی ما بیش از هر چیز جوانی کمک به جوانی جمعیت است

نادی با بیان اینکه علاوه بر این فعالیت در کانون دانش آموختگان ده گروه تبلیغی در حوزه‌های مختلف به ویژه جوانی جمعیت و حجاب فعالیت دارند افزود: در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف غرفه فرهنگی؛ تبلیغی و پاسخ به شبهات را داریم و هدف اصلی ما بیش از هر چیز جوانی کمک به جوانی جمعیت است.

وی با بیان اینکه کانون دانش آموختگان حوزه علمیه ملایر دارای کارگروه‌های تخصصی پیشگیری از اعتیاد،، عفاف و پیش از ازدواج، گروه تخصصی نوجوانان دختران آفتاب، گروه کودک، کارگاه به عنوان کار آفرینی نمونه در زمینه تولید ملزومات حجاب، فروشگاه مادر دو کودک معرفی شده، افزود: در این فروشگاه ما درصدی از در آمد خود را به افرادی که انصراف از سقط دارند، افرادی که باردار و بی بضاعت هستند و افرادی که چند فرزند هستند هدایا و جوایز خاصی برای آنها در نظر گرفته شده است و تخفیف خاصی برای آنها در نظر می‌گیریم.

وی افزود: ما در این فروشگاه سعی می‌کنیم که کودکان احساس راحتی کنند و در واقع هدف ما تکریم کودک و مادر است تا حس اعتماد به نفس در مادر و کودک بالا برود.

وی با اشاره به اجرای طرح نو سرباز در شهرستان ملایر گفت: این طرح که نمایندگی آن را در ملایر ما داریم در واقع طرحی است که مربوط به مسجد مقدس جمکران است.

نادی افزود: در واقع افرادی که قصد فرزند دار شدن یا نشدن را دارند در این طرح ثبت نام می‌کنند و ما چهره به چهره با بانوان صحبت می‌کنیم و وقتی که به باردار شدن رضایت می‌دهند می‌گویند فرزندی را به دنیا خواهند آورد که سرباز امام زمان باشد و ما اینها را ثبت نام می‌کنیم و به مسجد مقدس جمکران وصل می‌کنیم که انشالله فرزندان آینده این خانواده‌ها یاریگر و سرباز امام عصر (عج) باشد.

نادی تصریح کرد: همچنین ما نماینده مؤسسه رؤیای مادری تهران در ملایر هستیم که این مؤسسه سعی می‌کند افرادی را که دیر بارور و یا نابارور هستند طبابت انجام دهد که اصلاح سبک زندگی برای آنها انجام می‌دهند که افراد زیادی در این طرح نتیجه گرفتند افرادی که نابارور هستند و در طرح نو سرباز شرکت می‌کنند اینها را معرفی می‌کنم و آزمایشات انجام و درمان شروع می‌شود.

کانون دانش آموختگان حوزه علمیه ملایر فعال در حوزه جوانی جمعیت

برگزاری ۴۹ غرفه جمعیتی در ایام اربعین در نقاط مختلف شهر

دبیر کانون دانش آموختگان حوزه علمیه ملایر با اشاره به اقدامات این کانون در حوزه‌های فرهنگی و جوانی جمعیت تصریح کرد: برگزار کننده دو دوره کنشگر جمعیت برای اولین بار در ملایر بودیم که با استفاده از اصل کشوری هر کدام کانون دانش آموختگان کشوری بخواهند برنامه برگزار کننده در این زمینه هماهنگ کننده هستیم و گروه کشوری نیز داریم.

وی با بیان اینکه این گروه نیز متشکل از اساتید و کانون‌های کشوری است که بعد از اینکه افراد جدید دوره‌ها را می‌بینند ما یک گروه برای آنها تشکیل دادیم که مطالب به روز جمعیتی داخل این گروه بارگزاری می‌شود گفت: در ملایر هم یک گروه جوانی جمعیت داریم که افرادی که آموزش می‌دهند داخل گروه هستند و تمام فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند ثبت می‌شود.

وی اضافه کرد: جلسات خانگی را هم داریم که گروه دارند که گزارشات را می‌فرستند و با هم همکاری کنند.

نادی برگزاری ۴۹ غرفه جمعیتی به ویژه در ایام اربعین در نقاط مختلف شهر را از اقدامات دیگر برشمرد و تصریح کرد: هر جایی که درخواست و نیاز باشد ما بسته تبریکی تهیه می‌کنیم و برای فرزند آوری به شبهات را پاسخ می‌دهیم.

وی ادامه داد: در راستای فعالیت‌های دیگر نیز در زمینه جوانی جمعیت هم در درمان ناباروری با همکاری شبکه بهداشت در بیمارستان مهر را داریم و همچنین تهیه بسته معیشتی، شیر خشک، سیسمونی برای خانواده نیازمند باردار و شیرده را داریم که با کمک خیرین تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه برای افرادی که از قصد سقط دارند نیز آسیب‌های بهداشتی و شرعی و دینی آن را گوشزد می‌کنیم افزود: از افرادی که از سقط انصراف می‌دهند حمایت‌های لازم را داریم.

وی با بیان اینکه دعوت به رویداد جامعه پرداز را هم داشتیم گفت: این رویداد یک مصاحبه داشت که من و خانم فراهانی دعوت شدیم اما نتوانستیم شرکت کنیم.