تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743291
شناسه : 3743291
تاریخ :
گسترش استکبار ستیزی از برکات مراسم اربعین است اقتصاد ایران: گرمسار- امام جمعه گرمسار با بیان اینکه اربعین برکات زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به شناخت امام حسین(ع) در دنیا اشاره کرد، گفت: گسترش استکبار ستیزی برکت واقعه عظیم اربعین است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علیرضا آرامی در خطبه‌های امروز نماز جمعه گرمسار در مصلای این شهر ضمن اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های متقین، حفظ شعائر است، تاکید کرد: امروز اربعین در قله شعائر دینی و سیاسی و انقلابی ما قرار دارد، زنده نگه داشتن یاد اربعین و ترویج فرهنگ اربعین بزرگداشت حماسه بسیار باعظمت اسلامی و شیعی نشانه تقوا است.

وی با بیان اینکه قلب متقین باید برای اربعین بتپد، افزود: اربعین دارای عظمت بسیاری است و می‌تواند به داد اسلام برسد زیرا در گسترش دین، شیعه، جبهه مقاومت و در مأیوس کردن دشمنان می‌تواند مؤثر باشد در نتیجه نباید از کنار این مسئله به آسانی گذر کرد در نتیجه هر فرد باید به نوبه خود نقش خود را در اربعین ایفا کند.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه در مسیر برگزاری هر چه باشکوه‌تر اربعین هر کس می‌تواند نقشی ایفا کند، بیان داشت: گروهی توان برپایی موکب بزرگی برای خدمت رسانی به زائران دارند و گروهی دیگر هم می‌تواند گام کوچکی یا کمک مالی اندکی را این واقعه عظیم کند لذا هر کس در هر جایگاهی به اندازه وسع خود باید نقش آفرین باشد.

آرامی با بیان اینکه معرفی امام حسین (ع) به دنیا از برکات اربعین است، تاکید کرد: معرفی کردن ایشان به دنیا تقویت جبهه مقاومت را به دنبال دارد و در تمام دنیا هر کس که امام حسین (ع) را بشناسد دشمن استکبار می‌شود و این از برکات اربعین است.

وی افزود: امروز جبهه مقاومت غزه حرفش حرف کربلا و امام حسین (ع) است تا جایی که جانشین شهید هنیه می‌گوید که امروز در غزه یا ما پیروز می‌شویم یا قصه کربلا تکرار می‌شود و تسلیمی در کار نیست این محصول معرفی اباعبدالله الحسین (ع) به عالم است. زیارت اربعین چنین فرصتی را ایجاد کرده است.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه مرحوم بهجت (رض) نابودی جبهه استکبار را از جمله برکات اربعین برمی شمایند، بیان داشت: زمینه سازی ظهور حضرت حجت (عج) منجی عالم بشریت از دیگر برکات اربعین از لسان مرحوم بهجت است.

آرامی با بیان اینکه دنیا باید امام زمان (عج) را از پنجره امام حسین (ع) بشناسد و اربعین یکی از راهکارهای این منظور است، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ترکیب عشق و ایمان، عقل و عاطفه زیارت اربعین را شکل می‌دهد.