تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743281
شناسه : 3743281
تاریخ :
جسد یک زن در ارتفاعات کوه صفه کشف شد اقتصاد ایران: اصفهان - سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از کشف یک جسد در ارتفاعات کوه صفه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه روز جمعه ۱۹ مردادماه ۱۴۰۳ پیرو تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی مبنی بر بر رؤیت جسد در ارتفاعات کوه صفه، بلافاصله اکیپ تخصصی نجات در کوهستان مستقر در ایستگاه شماره ۱۲ و اکیپ کمکی از ایستگاه ۱۱ به محل حادثه اعزام شدند.

وی در خصوص این حادثه اظهار کرد: پس از شناسایی دقیق موقعیت حادثه که واقع در مسیر زیرین منطقه گنگ آباد کوه صفه بود اعزام و جسد فرد حادثه دیده را که چند روزی از فوت وی می‌گذشت، با ایجاد کارگاه‌های عملیاتی و استفاده از طناب و تجهیزات تخصصی و بارعایت اصول ایمنی به پایین کوه منتقل و تحویل عوامل انتظامی دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی خاطر نشان کرد: تشخیص علت و زمان بروز حادثه به عهده مراجع قضائی می‌باشد و این عملیات طاقت فرسا پس از حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه پایان یافت.

ویگفت: به شهروندان و کوهنوردان توصیه می‌گردد هرگز از مسیرهای فرعی و نا ایمن و بدون داشتن دانش کافی به سمت قله حرکت ننمایند همچنین صعود بصورت انفرادی و بدون تجهیزات کافی خصوصاً در مسیرهای بالاتر از آبشار بسمت قله می‌تواند خطرات و ریسک لغزش و سقوط را بسیار بالاتر برد لذا مسیرهای کابل کشی و مشخص شده بهترین و ایمن ترین مسیر بسمت قله خواهد بود.