تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743280
شناسه : 3743280
تاریخ :
افزایش رطوبت و شرجی در خوزستان اقتصاد ایران: اهواز - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از اواخر وقت امروز تا روز یکشنبه جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی و بخش‌هایی از شمال و شرق استان خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد سبزه زاری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، تا روز دوشنبه وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر در اغلب نقاط استان بجز مناطق مرتفع شمالی و شرقی پیش بینی می‌شود. از اواخر وقت امروز تا روز یکشنبه جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی و بخش‌هایی از شمال و شرق استان خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین از امروز تا روز دوشنبه (بویژه روزهای شنبه و یکشنبه) با توجه به رطوبت مطلوب و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری در ارتفاعات و مناطق شمالی و شرقی احتمال رگبار و رعد و برق به صورت محلی و نقطه‌ای و وزش بادهای متوسط همراه با تندبادهای لحظه‌ای وجود دارد. شمال خلیج فارس نیز تا روز شنبه مواج است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: در شبانه روز گذشته شوش و دزفول با دمای ۴۹.۵ و ایذه با ۲۵.۲ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند. در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۴۸.۲ و کمینه دمای ۳۲.۶ درجه سانتی‌گراد رسیده است.