تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743270
شناسه : 3743270
تاریخ :
رژیم صهیونیستی به هیچ اصول انسانی پایبند نیست اقتصاد ایران: زنجان-امام جمعه ابهر گفت: رژیم صهیونیستی اسراییل، رژیمی متجاوز، درنده‌خو، بی‌مسئولیت است که به هیچ اصول انسانی پایبند نیست و باید ادب شده و سر جای خود بنشیند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر ابهر با دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با اشاره به موضوع انتقام است دشمنان اظهار داشت: تا به امروز انتقام سختی از دشمن گرفته شده است تا جایی که آنها هر لحظه منتظر حمله ایران هستند که همین انتظار یک ترس وحشتناک و زجرآور را برای آنها رقم زده است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه این نوع انتقام مدبرانه‌ترین انتقامی است که نظام جمهوری اسلامی از دشمن می‌گیرد، ابراز کرد: بسیاری برای انتقام نگرفتن ایران از رژیم صهیونیستی واسطه شده‌اند که به هیچیک از آنها گفته نشده است که ما انتقام نخواهیم گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در نظرسنجی‌ها تعداد کسانی که خواستار انتقام از دشمن هستند در حال افزایش است، تصریح کرد: این موضوع از نظر امنیت ملی و امید به آینده بسیار مهم است که بعد از عملیات طوفان الاقصی تقویت شده است.

مرادپور با تاکید بر اینکه همه این امور بیانگر این است که نظریه و تاکید مقام معظم رهبری در زمینه مقاومت بسیار درست و منطقی است متذکر شد: این موضوع که مردم بدانند ما در برابر دشمنان می‌توانیم از خودمان دفاع کنیم به آنها روحیه و امید می‌دهد.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه مهمان ما را در خانه به شهادت رساندند که با توجه به همین موضوع انتقام ما قطعی است ادامه داد: این انتقام یک انتقام بازدارنده سخت و پشیمان کننده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دشمن متجاوز، درنده‌خو، بی‌مسئولیت و دشمنی که پایبند به هیچ اصول انسانی نیست باید ادب شده و سر جای خود بنشیند که حتماً نیز همین طور خواهد شد، گفت: این موضوع خواسته مردم نیز است و همه مردم منتظر انتقام هستند.

مرادپور با اشاره به اینکه با توجه به تدبیری که انجام می‌شود نباید برای انتقام عجله کنیم، افزود: این این صبر و حوصله دشمن را گیج کرده و تضعیف روحیه آنها را نیز در پی داشته است و حتی در مهاجرت نیز تأثیرگذار خواهد بود.

امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه انتقام خون تمام شهدا این است که ریشه دشمن از منطقه کنده شود ادامه داد: انتقام اصلی نیز این است که کفر نابود شده و بساط آن چیده شود.

وی با اشاره به اینکه در هیچ برهه‌ای از تاریخ از زمان پیامبر گرفته تاکنون هدف مسلمین کشتن انسان‌ها نبوده است، اذعان کرد: اگر دشمن بخواهد بر علیه ما اقدام کند جواب قضیه را خواهد گرفت.

مرادپور با اشاره به اینکه دولت چهاردهم در شرف انتخاب وزرا قرار دارد یادآور شد: از طرف ولی امر مسلمین صریحاً تاکید شده که باید به این دولت کمک کرد زیرا که پیروزی و موفقیت این دولت پیروزی و موفقیت ما نیز تلقی می‌شود پس همه باید دست در دست هم داده خوبی‌ها را دیده و برجسته کنیم‌.

وی با اشاره به اینکه یکی از تأکیدات رئیس جمهور منتخب از زمان ثبت‌نام تاکنون این بوده است که در تمام برنامه‌های کشور سیاست‌های کلی نظام و توصیه‌های مقام معظم رهبری مورد نظرها قرار خواهد گرفت، گفت: بسیاری از مشکلات جامعه ما ناشی از این است که این سیاست‌ها بر زمین مانده است.

امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه برای ابلاغ سیاست‌های کلی نظام ساعت‌ها وقت گذاشته شده و مطالعات و پژوهش‌های بسیاری برای آن انجام شده است توضیح داد: اگر هر رئیس جمهوری این سیاست‌ها را دنبال کرده و بر اساس آن پیش رود کار بزرگی انجام داده است لذا آرزو می‌کنیم که شعار رئیس جمهور به عمل تبدیل شده و در این راه کمک حال وی خواهیم بود

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه یکی از برنامه‌های خوبی است که بر روی آن بسیار مطالعه انجام گرفته افزود: نقدها باید منصفانه باشد و در کنار نقد راهکار نیز باید ارائه داده شود.

وی با اشاره به اینکه طرفداران کاندیداهای دیگر نباید در برهه فعلی خود را در مقابل رئیس جمهور احساس کنند ادامه داد: یکی از بزرگترین ضربه‌های هر کشوری دو قطبی است و معنی دو قطبی نیز این است که وقتی هر حزبی راه را درست می‌رود به علت تعصب و منفعت طلبی به حزب خود آن جناح را قبول نداشته باشم.

مرادپور با تاکید بر اینکه مسئله بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که خود دولت نیز باید به توصیه‌های مقام معظم رهبری توجه کند، گفت: در انتخاب وزیران نیز مقام معظم رهبری توصیه‌هایی داشتند که باید به آنها توجه شود.

امام جمعه ابهر با توضیح اینکه ایشان تاکید دارند که وزرایی باید سر کار بیایند که تا بن دندان به جمهوری اسلامی اعتقاد داشته باشند، یاداور شد: داشتن روحیه انقلابی و عزم راسخ نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که باید حتماً در انتخاب وزیران مورد توجه قرار گیرد که در این حوزه مجلس نیز باید دقت کامل داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل در حال حاضر مسئله معیشت مردم است بیان کرد: حضرت آقا نیز تاکید کردند که با همه علاقه‌مندی که به مسائل فرهنگی دارند اما امروز و در این زمان اولویت ما مسئله اقتصاد و معیشت است زیرا این موضوع در تمام حوزه‌های تأثیر گذار است.