تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3743263
شناسه : 3743263
تاریخ :
طراح کونیگزگ، لامبورگینی و بوگاتی شاهکار خود را به نمایش گذاشت اقتصاد ایران: عصر خودرو- هایپرکار جدید ۱۰۷۰ اسب قدرت، موتور تنفس طبیعی و جعبه‌دنده دستی دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هایپرکار Nilu27 ساخته Sasha و Inna Selipanov است. نام این خودرو ترکیبی از نام‌های فرزندان سلیپانوف یعنی Nica و Lucia همراه با شماره مسابقه راننده فرمول 1 به اسم Gilles Villeneuve است. این عکسی از ویلنوو بود که الهام‌بخش ساشا در کودکی شد تا به دنبال رویای خود یعنی طراحی خودرو برود. معروف‌ ترین کار های او در صنعت خودرو با شرکت‌ های کونیگزگ، لامبورگینی و بوگاتی بوده است، جایی که او روی خودروهایی مانند Gemera ، CC850، Huracan و Chiron کار کرده است. او برای ساخت Nilu امنیت شغلی در یک برند معتبر را ترک کرد تا دیدگاه خود از یک هایپرکار کامل را ایجاد کند.

ارتفاع Nilu بسیار به زمین نزدیک است و دهان دوگانه وسیعی دارد که کمی شبیه به جرمی‌کلارکسون در حال رانندگی با BAC Mono در قسمت دوم از فصل 20م برنامه تخت گاز به نظر می‌رسد. بدنه خودرو به شدت بر روی چرخ‌ های پنج پره 20 اینچی بالا می‌رود و سپس مانند یک پرش اسکی به یک اسکوپ عقب وسیع بر روی داکت NACA می‌افتد و سپس بر روی چرخ‌ های عقب 21 اینچی صاف می‌شود و در اطراف موتور نمایان با لوله‌ های اگزوز مرکزی شبیه به فورد GT40 جمع می‌شود.

زیر بخش های منحنی‌ فعال بدنه، یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی به زیرساخت‌ های لوله‌ای آلومینیومی متصل شده است که از یک سیستم تعلیق ویشبون دوبل فشاری، تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 R با اندازه 265/35R-20 در جلو و 325/30R-21 در عقب بهره می‌برد که بر روی چرخ‌ هایی با قفل مرکزی قرار می‌گیرند که خود توسط Nilu27 طراحی و تولید شده و از  AppTech پشتیبانی می‌کند. قدرت توقف کردن این ماشین عجیب توسط دیسک‌ های سرامیکی کربنی برمبو و کالیپر های ترمز سفید جدید انجام می‌شود که نباید مشکلی در متوقف کردن خودرویی با وزن خشک 1180 کیلوگرم داشته باشند.

هایپرکار Nilu در داخل درهای گالوینگ یا عقابی زیبایی خود دو نفر را در موقعیت ثابت کنار هم قرار می‌دهد. با پیروی از یک روند رو به رشد در میان استارت‌آپ‌ های سوپراسپرت، در کابین Nilu هیچ صفحه نمایش بزرگ یا فرمان پر از دکمه نخواهید دید. در عوض، تمرکز بر روی شیفتر دستی هفت سرعته باز و سوئیچ‌ های ماشین‌ کاری شده از بیلت و یک تعداد ابزار شناور است.

پیشرانه 6.5 لیتری V-12 این غول بی شاخ و دم بدون استفاده از هیچ موتور الکتریکی یا هیچ سوپر/توربو شارژی حدودا 1070 اسب‌بخار قدرت و 860 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. Nilu27 با همکاری کمپانی Hartley Engines در نیوزیلند یک موتور بزرگ 80 درجه‌ای با 12 بدنه دریچه گاز، خط قرمز بالای 10.000 دور در دقیقه و یک سیستم اگزوز 12 به یک چاپ سه‌بعدی Inconel که مرکز توجه نمای باز عقب خودرو است، توسعه داده است.
کمپانی Nilu27 می‌گوید که این خودرو باید به سرعت نهایی نزدیک به 400 کیلومتر در ساعت برسد و زمان رسیدن آن به سرعت 96 کیلومتر در ساعت کمتر از 3 ثانیه خواهد بود.

هنوز خبری از میزان تولید و قیمت این ماشین منتشر نشده ولی به عنوان یک هایپرکار تولید محدود پیش بینی می‌شود قیمت آن بسیار بیشتر از مدل های بوگاتی و کونیگزگ باشد.