تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743260
شناسه : 3743260
تاریخ :
صلح امام حسن (ع) مقدمه‌ای برای قیام عاشورا است اقتصاد ایران: بندرعباس- امام جمعه بخش احمدی گفت: صلح امام حسن (ع) مقدمه‌ای برای قیام عاشورا بود و برخی‌ها عاشورا را انتقامی برای صلح امام حسن (ع) می‌دانند .

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام فتح الله بهزادی امام جمعه بخش احمدی در خطبه‌های نمازجمعه بخش احمدی ضمن سفارش مردم به تقوای الهی با بیان اینکه بنا بر روایتی ۷ صفر شهادت امام حسن مجتبی (ع) است، اظهار کرد: در تاریخ اسلام صلح امام حسن (ع) مقدمه‌ای برای قیام عاشورا است.

وی افزود: قیام عاشورا را انتقامی برای صلح امام حسن (ع) می‌دانند و این صلح موجب شد که جبهه تغییر کند و از جنگ سخت به تبیین و آگاه سازی مردم بپردازد.

خطیب جمعه احمدی در بخش دیگر به ترور شهید هنیه توسط رژیم صهیونیستی در تهران اشاره کرد و گفت: نظر سنجی‌ها نشان از این دارد که مردم ایران روحیه مقاومت، سلحشوری و جهاد دارند و این روحیه برگرفته از فرهنگ اسلامی و ایرانی است که بعد از واقعه مهمان کشی، خون خواهی این شهید را وظیفه ملی خود می‌دانند.

حجت‌الاسلام بهزادی ادامه داد: بعد از طوفان الاقصی که فشارهای زیادی بر رژیم صهیونیستی به وجود آورد و عملیات وعده صادق که همینه پوشالی آنها را به هم ریخت الان نوبت یک مجازات سخت است.

وی ادامه داد: مردم و نظام جمهوری اسلامی بلکه تمام مسلمانان جهان انتقام سخت را به عنوان مطالبه خود بیان کردند و ایران اسلامی پاسخی قاطعانه و هوشمندانه به دشمن خواهد داد.

امام جمعه احمدی با بیان اینکه نه تنها رژیم صهیونیستی بلکه آمریکا و اروپا نیز در این ترور شریک هستند، ابراز کرد: دو کشور اروپایی از صدور یک بیانیه ساده نیز برای محکوم کردن این رژیم امتناع کردند.