تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3743249
شناسه : 3743249
تاریخ :
رنگی که خودرو را خنک می‌کند اقتصاد ایران: شرکت خودروسازی ژاپنی مشغول آزمایش رنگ خودرویی جدید است که در گرمای داغ تابستان وسیله نقلیه را خنک نگه می دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این فناوری جدید رنگ که در شرکت نیسان آزمایش می شود با خنک کردن فضای داخلی خودرو و کاهش وابستگی به سیستم تهویه با گرمای تابستان مقابله می کند. نیسان برای دستیابی به این فناوری با شرکت Radi-Cool همکاری کرد تا رنگ جدید را بسازد. طی آزمایش ها رنگ جدید دمای خارجی را تا ۱۲ درجه سانتیگراد(۲۲ درجه فارنهایت) و دمای داخلی را ۵ درجه سانتیگراد(۹ درجه فارنهایت) کاهش داد.

سوسوما میورا رهبر تحقیقات در این باره می گوید: رویای من ساخت خودروهای خنک تر بدون مصرف انرژی است. این امر به خصوص در عصر خودروهای برقی اهمیت زیادی دارد زیرا تهویه هوا در تابستان ممکن است تاثیر قابل توجهی روی وضعیت شارژ باتری خودرو داشته باشد.

رنگ خودروی جدید حاوی مواد متا است که مواد مصنوعی با ویژگی های انعکاسی هستند. ماده این محصول شامل ۲ ذره واکنش دهنده به رنگ است که در مقابل نور به شکلی خارق العاده عکس العمل نشان می دهند.

یکی از ذرات رنگ اشعه های خورشیدی تولید کننده گرما را منحرف می کند و رنگ را خنک تر نگه می دارد. علاوه بر آن نوآوری اصلی مربوط به ذره دوم است که امواج الکترومغناطیسی می سازد که با مخالف نور خورشید هستند و انرژی را از خودرو دور می کنند.

این ذرات با کمک یکدیگر از نفوذ گرما به سطوح بیرونی خودرو جلوگیری می کنند.