تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743238
شناسه : 3743238
تاریخ :
حفظ اتحاد امت اسلام لازمه مقابله با توطئه‌های دشمنان است اقتصاد ایران: بندرعباس- امام جمعه موقت قشم گفت: حفظ اتحاد و همبستگی امت اسلام لازمه مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام (۵۰ هجری قمری) به روایتی، اظهار کرد: ایشان دوران کودکی و نوجوانی خویش را همراه با پیامبر اسلام (ص) و حضرت زهرا (س) سپری کرد، همواره در کنار امام علی (ع) بود و این گونه با بهترین صفت‌های انسانی آشنا شد.

وی ادامه داد: دوره امامت امام حسن مجتبی (ع) ۱۰ سال به طول انجامید که در این میان ایشان تنها ۶ ماه و سه روز از آن؛ حکومت مسلمانان را برعهده داشت و پس از آن دومین امام شیعیان به مدینه بازگشت و در این شهر به امامت و رهبری مسلمانان و ایفای نقش علمی، اخلاقی و تربیتی پرداخت.

امام جمعه موقت قشم توضیح داد: نقش برجسته این امام معصوم (ع) تربیت شاگردان و بیان معارف اسلامی بود و ایشان در بخش پایانی عمر خود، پرورش پیروانی راستین را برای آینده دین پیامبر خدا برعهده داشتند که بر همگان واجب است تا حدیث‌های امام حسن (ع) را به صورت کامل مورد مطالعه قرار دهند و از آن بهره ببرند.

حجت الاسلام کاظمی اضافه کرد: جریان نفوذ دشمنان اسلام و مسلمانان آن قدر کارایی دارد که در خانه امام معصوم هم شخصی را برای به شهادت رساندن دومین گوهر علم و امامت مستقر می‌کند تا در واپسین روزهای ماه صفر (۲۸ صفر سال ۵۰ هجری قمری) به تحریک معاویه و به وسیله همسرش جعده دومین امام شیعیان امام حسن مجتبی (ع) مسموم و به مقام والای شهادت نائل شود.

وی با بیان اینکه امروز جریان نفوذ دشمنان و بیگانگان بیش از هر چیزی دیگر اسلام، مسلمانان و انقلاب را تهدید می‌کند، گفت: نمونه این تهدیدها به شهادت رسیدن سردار فداکار اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار، شجاع و بی‌نظیر همه مجاهدان و رزمندگان اسلام در تمامی طول دفاع مقدس و جبهه مقاومت در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی، شهادت اسماعیل هنیه رهبر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و فواد شکر عالی‌ترین فرمانده نظامی حزب الله و مشاور سید حسن نصرالله (دبیرکل حزب الله لبنان) توسط رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه موقت قشم حفظ اتحاد و همبستگی امت اسلام را لازمه مقابله با توطئه‌های دشمنان به ویژه رژیم جعلی صهیونیستی ذکر کرد و افزود: در شرایطی که دشمنان از تمام ابزار و امکانات برای ضربه زدن به مسلمانان استفاده می‌کنند، باید با افزایش بصیرت سیاسی و اجتماعی خود با نقشه‌های شوم آنان مقابله کنیم.

وی با اشاره به روز ۱۸ مرداد و بزرگداشت شهدای مدافع حرم بیان کرد: مدافعان حرم، مروجان فرهنگ ایثار و جهاد در راه مبارزه با دشمنان اسلام هستند و نمونه بارز این تربیت‌یافتگان مکتب عاشورا «محسن حججی» بود که در ۱۶ مرداد سال ۱۳۹۶ در منطقه تنف در منطقه مرزی سوریه، عراق و اردن پس از اسارت به دست داعش و شکنجه فراوان به شهادت رسید.

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به سالروز شهادت عمار یاسر در سال ۳۷ هجری قمری اظهار کرد: عمار بن یاسر بن عامر بن مالک بن کنانه بن قیس العبسی معروف به عمار یاسر به علت این که از مهاجران یمنی محسوب می‌شد و در مکه طرفدار و پایگاه اجتماعی نداشت از مستضعفان به شمار می‌آمد.

وی گفت: مشرکان بت‌پرست مکه، مستضعفان ساکن مکه چون عمار، بلال و صهیب را به دلیل مسلمان شدن شکنجه می‌کردند و گاهی آنان را برهنه کرده، در برابر تابش آفتاب سوزان حجاز روی ریگ‌های داغ می‌خوابانده و کتک می‌زدند، گاهی نیز زره فولادین بر بدن آنان می‌پوشاندند و آنان را در هنگام ظهر در برابر تابش آفتاب قرار می‌دادند و گاهی هم تخته سنگی بزرگ روی سینه آنان قرار می‌دادند تا از این طریق آنان را وادار به دست برداشتن از آئین حضرت محمد (ص) کنند.

امام جمعه موقت قشم با بیان اینکه عمار در حدود ۴۸ سالگی و در نخستین سال‌های بعثت پیامبر و هنگام اقامت ایشان در خانها رقم اسلام آورد و در این راه تمام آزارها و شکنجه‌ها را به جان خرید، افزود: این مسلمان واقعی در نهایت در جنگ صفین جنگید و در نهایت به شهادت رسید و مرقد ایشان در شهر رقه در شمال سوریه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز و پس از گذشت یکهزار و ۴۰۹ سال از شهادت عمار یاسر در جهان اسلام عمار یاسرها و پیروان شهدای جنگ صفین در مقابل ابوجهل‌ها، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها خواهند ایستاد.