تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3743233
شناسه : 3743233
تاریخ :
نماینده تل‌آویو به یادبود قربانیان بمباران اتمی در ژاپن دعوت نشد اقتصاد ایران: شهردار ناکازاکی در ژاپن امروز سفیر صهیونیست‌ها را برای شرکت در مراسم یادبود قربانیان بمباران اتمی این شهر دعوت نکرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری دویچه وله، شیرو سوزوکی، شهردار ناکازاکی امروز جمعه سفیر اشغالگران قدس را به مراسم امسال یادبود قربانیان اتمی این شهر دعوت نکرد.

«شیرو سوزوکی» شهردار ناکازاکی در این خصوص تصریح کرد که تصمیم او کاملا «غیرسیاسی» بوده و وی قصد داشته مراسم را در فضایی مسالمت‌ آمیز و باشکوه برگزار کند.

این در حالیست که آمریکا و آلمان به عدم دعوت از نماینده اشغالگران قدس و دعوت از فلسطینی‌ ها در این مراسم اعتراض کردند.

شهردار ناکازاکی در مراسم یادبود قربانیان این شهر به‌ طور غیرمستقیم به این موضوع پرداخت و گفت: با توجه به عدم اطمینان از پایان تهاجم روسیه به اوکراین و نگرانی فزاینده از گسترش درگیری‌ های مسلحانه در خاورمیانه (غرب آسیا)، ما در شرایط بحرانی قرار داریم.

سوزوکی همچنین هشدار داد که هرگز نباید دوباره از تسلیحات هسته‌ ای استفاده شود.

وی از مقامات جهان خواست تا تسلیحات هسته‌ ای را نابود کنند.

درست ۷۹ سال پیش یک بمب اتمی توسط آمریکا در ساعت ۱۱:۰۲ دقیقه ۹ آگوست (۱۹ مرداد) سال ۱۹۴۵ میلادی بر فراز شهر بندری ناکازاکی فرود آمد و منفجر شد. در این جنایت آمریکا، دست‌کم ۷۴ هزار نفر در بمباران اتمی ناکازاکی جان خود را از دست دادند و ۷۵ هزار نفر دیگرمجروح شدند. هر ساله مراسمی به یاد قربانیان در پارک صلح این شهر برگزار می‌ شود و شهردار این شهر نیز سخنرانی می‌ کند.