تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3743223
شناسه : 3743223
تاریخ :
خودروی دو سیاستمدار آلمانی به آتش کشیده شد اقتصاد ایران: در تداوم دومینوی حمله به سیاستمداران آلمانی رسانه‌های این کشور از به آتش کشیده شدن خودروی دو سیاستمدار حزب افراطی آلمان توسط افرادی ناشناس در این کشور خبر دادند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، افرادی ناشناس خودروهای متعلق به سیاستمداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان را به آتش کشیدند.

بر این اساس خودروهای این سیاستمداران حزب افراطی آلمان در ایالت‌های زاکسن و برمن سوزانده شد. آژانس امنیت دولتی در حال تحقیق درباره این حملات است.

اداره پلیس جنایی ایالت زاکسن تحقیقاتی را در مورد آتش سوزی این دو خودرو که یکی متعلق به هولگر هنتشل، نماینده حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در پارلمان ایالتی بوده را آغاز کرده است. فراکسیون پارلمانی این حزب اعلام کرد، یک خودرو به طور کامل منهدم شد و دیگری آسیب دید. به گفته LKA، تحقیقات "در همه جهات" در حال انجام است. و امید است شاهدان این جنایت پیدا شوند. این آتش سوزی شب پنجشنبه انجام شد.

LKA خسارت مالی را حدود 10000 یورو تخمین زد. گفته می‌شود که دفتر دادستانی لایپزیک تحقیقاتی را به ظن آتش زدن عمدی آغاز کرده است.

LKA اعلام کرد از آنجایی که انگیزه سیاسی را نمی‌توان رد کرد، مرکز دفاع از تروریسم و ​​افراط گرایی پلیس (PTAZ) در اداره پلیس جنایی ایالت زاکسن تحقیقات بیشتر پلیس را بر عهده گرفته است.

یورگ اوربان، رهبر فراکسیون حزب افراطی جایگزینی برای آلمان این اقدام را محکوم کرد. به گفته وی این آتش سوزی اولین و دومین حمله به نمایندگان حزب افراطی جایگزینی برای آلمان نیست. این یکی دیگر از نشانه‌های این است که چه کسی واقعاً دموکراسی را به خطر می‌اندازد. وی تاکید کرد: خشونت هرگز قابل قبول نیست. باید بین همه احزاب اجماع وجود داشته باشد. AfD از گفتمان مسالمت آمیز بدون هیچ اما و اگر حمایت می‌کند.

پنج شنبه شب همچنین یک حمله آتش سوزی در برمن رخ داد. در منطقه وال، افراد ناشناس خودروی یکی از اعضای سابق حزب افراطی جایگزینی برای آلمان را در بوندستاگ به آتش کشیدند.

حملات به سیاستمداران آلمانی اخیرا در این کشور افزایش چشمگیری داشته است.

چندی پیش یک رسانه آلمانی در مطلبی نوشت: سیاستمداران آلمانی به دلیل تهدیدهای روزافزون به طور فزاینده‌ای از سمت خود استعفا می کنند. حملات علیه این قشر دائما در حال افزایش هستند و نگرانی‌ها در این باره هم به موازات آن افزایش می‌یابد.

دیرک نوباور یکی از این سیاستمداران آلمانی است که اخیرا از این عرصه کناره گیری کرده است. او در واقع می خواست به عنوان مدیر ناحیه مرکزی ایالت زاکسن به مسئولیت خود ادامه دهد اما اخیرا اعلام کرده که از این کار کناره گیری می کند.

وی تهدیدات پراکنده در گوشه و کنار جامعه را از دلایل کناره گیری خود اعلام کرد. افراط گرایان راست بارها او را مورد آزار و اذیت، توهین و تهدید قرار دادند - و تظاهراتی را در مقابل خانه اش ترتیب دادند. آزار و اذیت تا آنجا پیش رفت که نوباور عقب نشینی کرد.

تحقیقات اداره پلیس جنایی فدرال آلمان نشان داد: 38 درصد از بیش از 1700 مقام شهرداری مورد بررسی در آلمان بین نوامبر 2022 و آوریل 2023 در معرض خصومت و تهدید قرار گرفتند. حدود یک چهارم این موارد شامل اظهار نظرهای نفرت انگیز علیه آن ها بوده و این روند رو به افزایش است. دو درصد هم شامل حملات فیزیکی بود. بر اساس اطلاعات پلیس از هر 10 حادثه فقط یک مورد گزارش شده است و تعداد موارد گزارش نشده زیاد است.

سیاستمداران همیشه در برابر حملات آسیب پذیر بوده‌اند. اما این چالش‌ها در سال‌های اخیر در آلمان افزایش یافته است. اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان اخیراً در این باره گفته است که لحن اجتماعی نباید توسط عناصر جدایی کننده تعیین شود. به گفته وی به نظر می رسد چیزی در حال لغزش است.

مارکوس لوه، رئیس انجمن شهرها اخیرا در این باره به خبرگزاری آلمان گفت: اگر مردم دیگر جرأت کاندیداتوری را نداشته باشند زیرا باید از سلامتی خود بترسند، جامعه دموکراتیک ما سقوط خواهد کرد.

انتهای پیام/