تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3743221
شناسه : 3743221
تاریخ :
اینتل به‌دلیل مشکلات مالی، مراسم بزرگ Innovation را به تأخیر انداخت اقتصاد ایران: نمایشگاه نوآوری اینتل تا زمان نامعلومی در سال ۲۰۲۵ به‌تعویق افتاد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اینتل اعلام کرد که رویداد تجاری بزرگ Innovation 2024 را که قرار بود در سپتامبر (شهریور و مهر) برگزار شود تا اوایل سال ۲۰۲۵ به‌تعویق می‌اندازد.

تیم آبی در طی چند ماه اخیر با شرایط مالی دشواری دست و پنجه نرم می‌کند. ارزش سهام اینتل از ابتدای ۲۰۲۴ تاکنون حدود ۴۰ درصد کاهش یافت و زیان ۱٫۶ میلیارد دلاری را برای این شرکت به‌بار آورد. وضعیت ناپایدار پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ عامل اصلی این مشکلات بوده است. در همین راستا، پت گلسینگر می‌خواهد کارهای غیرضروری را متوقف و ۱۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ صرفه‌جویی کند.

نمایشگاه Innovation بزرگ‌ترین مراسم فناوری اینتل برای توسعه‌دهندگان، مشتریان و عموم مردم است و جانشین رویداد IDF (انجمن توسعه‌دهندگان اینتل) این شرکت محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر، رویداد Innovation برای ارائه‌ی آخرین دستاوردهای تیم آبی، از جمله رونمایی از پردازنده‌های جدید، انتشار برنامه‌های آینده‌ی شرکت و موارد دیگر استفاده شده است.

وب‌سایت Innovation 2024 خبر تأخیر رویداد را اینگونه منتشر کرد: «پس از بررسی دقیق، تصمیم به تعویق رویداد نوآوری اینتل تا سال ۲۰۲۵ گرفتیم. در باقی‌مانده‌ی سال ۲۰۲۴، برگزاری رویدادهای کوچک‌تر و هدفمندتر، وبینارها و گردهمایی‌های جهانی از طریق رویدادهای Intel Connection و Intel AI Summit را ادامه خواهیم داد و در سایر رویدادهای صنعتی حضور خواهیم داشت.»

مقالات مرتبط
  • شیرجه ۲۰ درصدی سهام اینتل؛ عملکرد فاجعه‌بار تکمیل شد
  • وضعیت قرمز برای تیم آبی؛ اینتل ۱۵ هزار کارمند را اخراج می‌کند

انتظار می‌رفت رویداد Innovation امسال محلی برای رونمایی از پردازنده‌های Lunar Lake و Arrow Lake باشد که هر دو در پاییز عرضه خواهند شد. سری ارو لیک جزو محصولات اصلی اینتل پس از رپتور لیک به‌شمار می‌رود و قرار است مصرف توان را کاهش دهد و مشکل ناپایداری را برطرف کند، بنابراین اهمیت زیادی برای تیم آبی خواهد داشت. با وجود این، عرضه‌ی مدل‌های جدید پردازنده اینتل دچار تأخیر نمی‌شود.

اینتل صرفاً به تأخیر مراسم اشاره کرد، اما با توجه به اینکه ممکن است امکان رزرو سالن کنفرانس سن خوزه یا مکان‌های مشابه در نیمه‌ی اول ۲۰۲۵ نباشد، احتمالا رویداد Innovation در سال بعد برگزار خواهد شد و در واقع، رویداد امسال «لغو» شده است.