تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3743220
شناسه : 3743220
تاریخ :
حواشی واگذاری "پادنا" به اصفهان؛ خبری از انتقال آب نیست اقتصاد ایران: مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست حواشی ایجاد شده درخصوص طرح انتقال آب در لایحه واگذاری مدیریت منطقه پادنا به اداره کل محیط زیست اصفهان را تکذیب کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مصوبه واگذاری منطق شکار ممنوع پادنا به استان اصفهان و جدایی آن از کهگیلویه و بویراحمد در اردیبهشت ماه امسال در شورایعالی محیط زیست به ریاست رییس جمهور شهید به تصویب رسید.

این منطقه که در مجاورت پارک ملی دنا قرار دارد، بخشی از آن در مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و بخش دیگری از آن در استان اصفهان واقع است. این منطقه از سال 1369 تاکنون توسط اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد حفاظت می‌شده اما گویا طبق این مصوبه مدیریت آن به استان اصفهان واگذار می‌شود.

پس از مطرح شدن این مصوبه در رسانه و فضای مجازی، حواشی زیادی پیرامون آن شکل گرفته؛ حواشی که به مسئولین ادارات محیط زیست دو استان نیز کشیده شده است. دامنه این حواشی به حدی پیش رفته که مردم کهگیلویه و بویراحمد، اجرای این پروژه را دسیسه‌ای برای احداث سد و خشک کردن کوهرنگ می‌دانند و مسئولین محیط زیست این استان نیز از شرکت در جلسات کارشناسانه سازمان حفاظت محیط زیست سر باز می‌زنند!

پیش از این حسن اکبری؛ معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، حواشی مربوط به ساخت سد و تأمین آب اصفهان را رد کرده و ضمن اعلام اینکه هنوز این مصوبه به استان‌ها ابلاغ نشده است، از مردم و مسئولین اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد خواسته بود که نگاه ملی را اولی‌تر از نگاه استانی دانسته و ارتقا سطح حفاظتی منطقه پادنا را به حاشیه نبرند.

در رابطه با حواشی پیرامون این موضوع، میثم سعیدی؛ مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست در صفحه ایکس (توئیتر سابق) خود نوشت: کلیه مجوزهای طرح انتقال آب و... در سطح ملی صادر می‌شود و استان‌ها هیچ نقشی ندارند. همچنین از نظر تقسیمات کشوری نیز منطقه تحت مدیریت استان اصفهان است.

وی ادامه داد: منطقه شکار ممنوع پادنا واقع در دنای شمالی تحت مدیریت اصفهان بعد سال‌ها انتظار به منطقه حفاظت شده با همان مدیریت ارتقا پیدا کرده است. به دلیل جلوگیری از چندپارگی منطقه دنای شمالی با درخواست استاندار اصفهان در شورایعالی محیط زیست، مدیریت کل منطقه جدید و قدیم به اصفهان سپرده شده است.

انتهای پیام/