تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743174
شناسه : 3743174
تاریخ :
فیلم مستند پرتره شیون فومنی در خانه سینما اکران شد اقتصاد ایران: رشت- فیلم مستند «دره پروانه ها» پرتره ای از شیون فومنی با حضور عوامل این اثر در خانه سینما اکران شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش فیلم مستند «دره پروانه ها» پرتره شاعر معاصر شیون فومنی به کارگردانی کاوه بهرامی مقدم و تهیه کنندگی بنیاد شیون فومنی با حضور عوامل تولید فیلم، کارگردانان سینمای مستند و جمع کثیری از علاقمندان هنر سینما در سالن شماره یک خانه سینما به نمایش در آمد.

پس از نمایش فیلم، جلسه نقد و بررسی با حضور احمد طالبی نژاد، کارشناس و منتقد سینما، کاوه بهرامی مقدم کارگردان، هامون بهرامی مقدم: تصویر بردار و تدوین گر و حامد فومنی پژوهشگر و تهیه کننده فیلم به مدیریت مصطفی شیری نماینده صنف کارگروه نمایش مستند فیلم خانه سینما به پرسش و پاسخ پرداختند.

«احمد طالبی نژاد» در باره تاریخ شعر معاصر در گیلان، هنرمندان و آثار به جا مانده از آن دوران یاد کرد و شیون فومنی را شاعری توانمند و علاقه مند به نگاه‌های مردمی در شعرش معرفی کرد.

در ادامه نشست، «کاوه بهرامی مقدم» کارگردان فیلم مستند «دره پروانه‌ها» درباره آشنایی با شیون فومنی و انگیزه‌های ساخت این اثر از گذشته تا کنون را مورد ارزیابی قرار داد و فیلم را به فرش ریز بافتی تشبیه کرد که جزئیات بسیاری از شیون و هنرمندان عرصه ادبیات شعر و موسیقی معاصر را مطرح می‌کند.

در ادامه، «هامون بهرامی مقدم» تصویر بردار و تدوین گر فیلم درباره ساختار تدوین و انتخاب لوکیشن ها توضیح داد که پلان‌ها بر اساس محتوای فیلم انتخاب و دسته بندی شده‌اند.

وی استفاده از تصاویر شاعرانه در طبیعت را همسو با روایت شعر و فیلم از ویژگی‌های بارز این اثر دانست و نقش موسیقی را از جمله عوامل تأثیر گزار این فیلم برشمرد.

فیلم مستند پرتره شیون فومنی در خانه سینما اکران شد

در ادامه این نشست، «حامد فومنی» مدیر بنیاد شیون فومنی در خصوص تهیه این اثر گفت: «دره پروانه‌ها» اولین فیلم مستند پرتره شیون فومنی به تهیه کنندگی بنیاد شیون فومنی است.

وی افزود: «دره پروانه‌ها» بخشی از ناگفته‌هایی از شیون و سیر و سلوک شاعرانه و دیدگاه‌های ادبی اوست و دغدغه‌های کارگردان فیلم مستند پرتره شیون فومنی در ساخت این اثر، حائز اهمیت است.