تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3743150
شناسه : 3743150
تاریخ :
افتتاح نخستین مجموعه فرهنگی تاریخی سلامت و پزشکی در استان همدان اقتصاد ایران: همدان-مجموعه فرهنگی تاریخی سلامت (بدیع‌الحکما) با حضور استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس و مدیران دانشگاه علوم پزشکی همدان افتتاح شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی مجذوبی صبح جمعه در آئین افتتاح نخستین مرکز فرهنگی تاریخی سلامت استان (موزه تاریخ‌پزشکی) اظهار داشت: راه‌اندازی این مجموعه تاریخی فرهنگی و پزشکی از دو سال قبل برنامه‌ریزی شده تا جایگاه پزشکی را از گذشته تاکنون به نمایش بگذاریم تا چراغ راه ما و آیندگان ما باشد.

وی با بیان اینکه از دوسال قبل تاکنون همه ظرفیت‌ها، اسناد و مدارک و ابزارهای قدیمی از معاونت‌های دانشگاه و مراکز بهداشتی درمانی استان و پزشکان قدیمی جمع‌آوری شده و در این مرکز به نمایش گذاشته شده است عنوان کرد: همچنین فراخوانی خواهیم داشت تا اسناد بیشتر و ابزار و وسایل قدیمی با اصالت بیشتری برای موزه جمع‌آوری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: مساحت ساختمان موزه حدود پانصد مترمربع است که مربوط به دوره قاجار است و این چهارمین موزه تاریخ پزشکی کشور است و در غرب کشور بی‌نظیر و بی‌سابقه است.

وی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه توسعه این موزه هم به گردشگری و هم غنای مطالب آموزشی به دانشجویان مؤثر و مفید واقع شود گفت: ساختمان موزه انسجام مطلوبی به خود گرفته اما در محیط، طراحی‌هایی لازم است که قول حمایت استاندار اخذ شده تا این مجموعه به جایگاهی برسد که در شأن مردم استان باشد.