تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3743138
شناسه : 3743138
تاریخ :
گروهی تبلیغاتی که با شکایت ایلان ماسک مواجه شده بود، منحل شد اقتصاد ایران: با شکایت ایلان ماسک، یک گروه تبلیغاتی فعالیت‌های خود را متوقف کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به‌گزارش بیزنس اینسایدر، گروهی تبلیغاتی به نام اتحادیه‌ی جهانی رسانه‌های مسئول (GARM)، در ایمیلی به اعضای خود اعلام کرده که فعالیت‌هایش را متوقف کرده است. این گروه می‌گوید که بودجه‌ی محدودی دارد و روی مبارزه با شکایت ضدانحصاری که ایکس علیه آن مطرح کرده، تمرکز می‌کند.

GARM گروه ابتکاری بود که در سال ۲۰۱۹ توسط فدراسیون جهانی تبلیغ‌کنندگان (WFA) تشکیل شد؛ ایده این بود که تبلیغاتی که در شبکه‌‌های اجتماعی استانداردهای ایمنی خاصی را رعایت نمی‌کنند، متوقف شوند. ایکس در شکایت خود گفت که GARM تبلیغ‌کنندگان را بر علیه ایکس بایکوت می‌کند.

شکایت ماسک از GARM یکی از چندین اقدام حقوقی عجیب از سوی او محسوب می‌شود؛ اقداماتی که به‌نظر می‌رسد بیشتر بر مجازات هر کسی که با او موافق نیست تمرکز دارد. ماسک پیش‌تر نیز از OpenAI، رقیب X.AI و Media Matters شکایت کرده بود.

مقالات مرتبط
  • شبکه اجتماعی ایلان ماسک به‌اتهام جمع‌آوری اطلاعات کاربران برای تعلیم هوش‌مصنوعی، در ایرلند دادگاهی شد
  • شکایت دوباره ایلان ماسک از OpenAI و سم آلتمن؛ این‌بار با محوریت قرارداد مایکروسافت

موردی که پرونده‌ی شکایت از GARM را عجیب‌تر می‌کند این است که خود ماسک پیش‌تر اظهار نظرهایی داشت که آگهی‌دهندگان را از ایکس دور کرد. نوامبر گذشته (آبان و آذر ۱۴۰۲)، ماسک در مصاحبه‌ای با اندرو راس سورکین خطاب به آگهی‌دهندگان در ایکس گفت: «امیدوارم دست از تبلیغ بردارند. تبلیغ نکنید. اگر کسی می‌خواهد با تبلیغات از من باج‌گیری کند بهتر است با پول باج‌گیری کند. بروید به جهنم.»

اقدامات اخیر ماسک به‌وضوح نشان می‌دهد که او مردی است که به‌هیچ عنوان تحمل شنیدن نظر مخالف را ندارد. بنابر این اگر شرکتی با ماسک مخالفت کند باید منتظر شکایت او باشد.