تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3743094
شناسه : 3743094
تاریخ :
گام بلند امامی در کشتی اول با برتری برابر چامیزو اقتصاد ایران: یونس امامی در مبارزه اول در المپیک ۲۰۲۴ موفق شد فرانک چامیزو کشتی‌گیر کهنه‌کار ۷۴ کیلوگرم از ایتالیا را شکست داده و به مرحله بعدی صعود کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ در روز دوم رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک 2024 پاریس که به کشتی‌های مقدماتی دو وزن 74 و 125 کیلوگرم اختصاص داشت،‌ یونس امامی اولین نماینده ایران بود که روی تشک رفت و مقابل فرانک چامیزو کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل تیم ملی ایتالیا قرار گرفت.

یونس امامی و چامیزو هر دو در مسابقات جهانی بلگراد موفق به کسب سهمیه نشده بودند،‌ امامی در گزینشی آسیایی به سهمیه 74 کیلوگرم رسید،‌ اما چامیزو در پی اشتباه فاحش داوران در گزینشی اروپایی از کسب سهمیه در باکو بازماند و در حالی که به لحاظ روحی در شرایط مناسبی نبود،‌ در گزینشی جهانی هم شکست خورد اما بعد از حذف تسابولوف به دلیل دوپینگ،‌ اتحادیه جهانی به او سهمیه داد که حتی بازگشت کشتی‌گیر صربستانی به مسابقات،‌ منجر به حذف چامیزو نشد.

کشتی پر کش و قوسی بین دارنده دو نشان برنز جهان و قهرمان پیشین این وزن برگزار شد و امامی این مبارزه را 9-4 برد و دور بعدی با حریفی از گینه بیسائو کشتی خواهد گرفت.

انتهای پیام/